Meine Blog-Liste

Sonntag, 27. November 2011

خبرنگاران زن در قاهره مورد تجاوز و خشونت قرار می گیرند



خانم    Mona al-Tahawyخبرنگار آمریکایی ـــ مصری گزارش داده که چطور توسط پلیس دستگیر شده و طی بازداشتش کتک خورده، استخوان دستهایش شکسته و مورد تجاوز قرار گرفته است. او در حالی که در نزدیکی میدان تحریر در روز چهارشنبه مشغول عکس برداری از تظاهرات و در گیریها مابین تظاهرکنندگان و پلیس بود، دستگیرشده است.  در روز جمعه گذشته او را آزاد کردند،  او تعریف می کند که چطور چشمانش را بسته و شروع به بدرفتاری با او کرده اند، او نمیتوانسته تشخیص دهد که چند نفردست در شلوار او کرده و او را مورد تجاوز قرار داده اند. بعد از عکس برداری از دستان او تشخیص داده شده که بازوی چپ و  دست راستش را  شکسته  اند. او می گوید خوب است که من یک خبرنگار آمریکایی ــ مصری هستم وگرنه نمی دانم چه بلایی سرم می آوردند. 

خبرنگاران گزارش می دهند که طی تظاهرتها این اولین بار نیست که زنان مورد آزارهای جنسی از طرف پلیس و حتی تظاهرکنندگان قرار گرفته اند.



سازمان خبرنگاران بدون مرز هشدار می دهد که خبرنگاران زن در آنجا در مرز خطر  هستند و می گویند سه خبرنگار طی تظاهرتها مورد حمله قرار گرفته اند و هشدار میدهند که بهتر است در حال حاضر خبرنگاران زن برای تهیه گزارش به مصر فرستاده نشوند.


 یک خبرنگار فرانسوی به نام Caroline Sinz، در روز پنجشنبه گذشته با فیلم بردارش در نزدیکی میدان تحریر مشغول تهیه گزارش و  فیلم برداری از تظاهرات بزرگی بودند در هیمن زمان یک گروهی از جوانان به آنان حمله ور شده و آنان را کتک زده اند، آنها لباسهای این خانم را پاره پاره کرده و بدن او را لمس می کرده اند، او می گوید که این هم مثل یک تجاوز است. او به خبرنگار روزنامه   Le Figaro die France-3  گزارش میدهد که بعد 45 دقیقه کتک خوردن، توانسته به کمک دیگران از دست این گروه نجات پیدا کند.  او می گوید این روشی است برای ترساندن مطبوعات.



ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: