Meine Blog-Liste

Dienstag, 8. November 2011

شبیه سازی های رایانه ای علیه ایران




  IAEAقصد دارد مدارکی برضد ایران از طریق انتشار شبیه سازی های کامپیوتر ارائه دهد. تصویر ماهواره ای که از یک «محفظه فولادی بزرگ»گرفته شده، بخشی از مدارک IAEA می باشد. مدت زیادی است که IAEA مشغول به جمع آوری مدارک بر علیه ایران است با این مدارک IAEA میخواهد ثابت کند که ایران دارای سلاح های هسته ای است. با انتشار این مدارک دیپلماتها میخواهند این موضوع را در عموم به بحث و گفتگو بگذارند.

IAEA زمانی بدی را برای انتشار این مدارک انتخاب کرده است چرا که حالا نمایندگان اسرائیل و آمریکا برای مبالغه با ایران درصدد طرح ریزی یک حمله به ایران می باشند و با انتشار این مدارک  بهانه ی جدیدی در دست آنان برای یک حمله داده میشود.

واقعیت این است علی‌رغم تبلیغات موجود این مدارک به نظر معتبر نمی آیند. این گزارش‌ها ایران را متهم به انفجار برخی از شبیه سازی های رایانه می کند.                    
گفته می‌شود که ایران در یک پایگاه نظامی که خارج از تهران است در محفظه های فولادی مواد منفجره را آزمایش میکند.

این میتواند قابل تصور باشد که ایران دارای سلاح هسته ای است و این محفظه های فولادی برای آزمایشات مواد منفجره و راکت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما از طرفی هم میتواند قابل تصور باشد که هیچ ارتباطی با سلاح های هسته ای ندارد

مدارک منتشر شده به طور عمده بهانه‌ای است تا بشود استدلال کرد که قسمت بزرگی از کشورها بخصوص کشورهای عربی که دارای رژیمهای سنی هستند حمله به ایران را حمایت می کنند.

انتظار می‌رود که با توجه به مدارک جدید ارائه شده، IAEA تأیید کند که هیچگونه مواد هسته ای برای اهداف نظامی در نظر گرفته شده است.


ترجمه از سارا نبوی
 

Keine Kommentare: