Meine Blog-Liste

Freitag, 27. Juli 2012

سمینار 2012" چه کسی و با چه چه کسی زندگی میکند، چرا و چگونه ؟

دوستان بعد از سه سال توانستم بالاخره دو روزی به این سمینار بروم و آرزو میکنم که این امکانات برای همه ی ما داده شود که در سمینارهای مختلف شرکت کنیم. فقط ما میتوانیم از طریق اطلاعات گرفتن و دادن، رشد کنیم. در طی همین دو روز من توانستم ارتباطات زیاد و مختلفی بگیرم که از طریق همین ارتباطات جواب هایی برای بعضی از سوالات خود پیدا کردم.


در این اردو نه تنها آنارشیستها بلکه انسانهایی با دیدگاه های دیگر هم شرکت می کنند. اکثر شرکت کنندگان با خانواده شان در آنجا بودند. جایتان خالی تا چشم می خورد، کودکان از 0 تا .... دیده میشد. زمین بازی برای آنها درست شده و محلی که آنها آب بازی میتوانند بکنند. کار ها بنا بر علاقه انسانها تقسیم بندی میشود و یکی از این کارها مراقب و بازی با کودکان است که با عشق و علاقه  صورت می گیرد. در آنجا خانواده  و بخصوص کودکان جایگاه خیلی مهمی را دارند. آنجا بچه ی من و تو ندارد وقتی من غذایم تمام شده از بچه خانواده دیگر نگهداری میکنم که آنها هم غذایشان را با راحتی صرف کنند و یا در بحث و گفتگوها شرکت کنند.  در ضمن کودکان هم میتوانند در گروه های کاری مانند: پخت و پز همکاری کنند.

در حال حاضر 7 نفر در این قلعه زندگی میکنند، آنها کارهای مختلفی مثل نانوایی، نجاری، دامداری، باغبانی، کار چاپگری روی پارچه و یا تولید شراب میکنند. ازطرفی در رابطه با مشاغل بالا هم به دیگران ( نوجوانان) کار یاد میدهند. روز اول توانستم به همراه گروه کوچکی بازدیدی از قلعه بکنم. 

در طی برگزاری سمینار بر سر موضوعات مختلف در گروه های کوچک بحث و تبادل نظر صورت می گیرد. شبها هر کسی که دوست داشته باشد میتواند دور آتش با دیگران بنشیند و تبادل نظر بکندآنجا کسی تنها نمی ماند. بعضی از شبها هم در اتاقی که برای موزیک در نظر گرفته شده، کنسرت داده میشود.

من هم طی این مدت در گروه های کاری مانند: پخت و پز، شستشوی ظرف و یا مراقبت از کودکان شرکت کردم. فراموش نشود که مواد ارگانیک و غذاها گیاهی هستند.


سارا نبوی 

5 Kommentare:

RosaArchiv hat gesagt…

سلام عزیزم
شاید بشه اقلا بریم ترکیه؟
اگر اعلامیه ترکیه در پاییز را دیدی برام بفرستی خیلی ممنون میشم.
Love & Solidarity

Anonym hat gesagt…

سلام سارا جان
می تونی یک حورده بیشتر در باره ی این چیزی که نوشتی توضیح بدی ؟
دقیقا منظورت از "در آنجا خانواده و بخصوص کودکان جایگاه خیلی مهمی را دارند" چیه ؟ یعنی منظورت اینکه کسی نمی تونه قداست خانواده رو لکه دار کنه ؟ یا اینکه بچه ها مجبورند که به آدم بزرگ ها! بی خودی احترام بذارند ؟ بچه ها چه بازی هایی می کنند ؟ بچه ها می تونند بازی های رایانه ای و کنسول ها ی بازی داشته باشند ؟ البته ۷ نفر شاید منطقی نباشه بپرسم ولی چند تا خانواده بودند ؟
اگر غذا ها گیاهی اند پس دامداری برای چیه ؟ به غیر از باغداری آیا کشاورزی هم می کنند ؟ یا اینکه محصولات کشاورزی رو خریداری می کنند ؟
مساحت کل قلعه چقدر هست ؟ منظورت از قلعه چیه ؟ می شه بیشتر در مورد ساحتمان قلعه توضیح بدی ؟
رفتارشون با حیوانات چجوریه ؟ از استثمار حیوانات سود می برند ؟ یا اینکه به حیوانات مثل عضوی از جامعه ی زیستی بهشون نگاه می کنند ؟
منبع تامین انرزی شون (اگر که دارند) چیه ؟(بیومس - خورشید - باد - سوخت فسیلی - آب یا...) حتما با بیرون مبادله می کنند دیگه ؟ اگه آره چی تولید می فروشند وچی می خرند ؟
ببخشید این قدر سوال کردم (اینها مهمترین سوالام بودن)چون خودت رفتی پرسیدم اگر خسته ات کردم واقعا عذر می خوام
ممنون
وحیدبرهانی

اخبار آنارشیستی hat gesagt…

سلام وحید عزیز
خانواده منظورم انسانهایی هستند که باهم زندگی و شاید هم فعالیت سیاسی می کنند ، ازدواج به شکلی که ما میشناسیم وجود ندارد،آنها با احترام متقابل و حق و حقوق مساوی در کنار هم هستند. مسئله زن ومرد وجود نداره، کارها بنابر اساس جنسیت تعیین و انتخاب نمیشه. کودکان در وهله اول با پدر ومادر هستند و تمام مدت با احترام ،عشق و علاقه با آنها رفتار میشود. از طرفی هم مراقبت از کودکان و آنان را سرگرم کردن فقط وظیفه پدرو مادر نیست بلکه همانطور که در بالا خواندی، بچه من و تو نداره، در زمانی که من بعنوان مادر ، مشغول سرگرمی های خودم و یا بحث وگفتگو هستم، دیگران از بچه ی من نگهداری میکنند. اینجا خانواده معنی دیگری هم بخود می گیرد و آن یک خانواده بزرگ است که با اینکه شاید برای اولین بار همدیگر را می بینند. اعتماد و احترام در همه ی عرصه ها به چشم می خورد. از کودکان کسی استفاده نمیکند و مورد تنبه هم قرار نمیگیرند. سرگرمی بچه ها بیشتر در طبیعت است از آنجاست که یاد میگیرند رابطه دیگری باطبیعت داشته باشند. بطور مثال همراه با بزرگسالان کمک میکردند که میوه از باغ بچینند و آن را بعد برای کیک آماده کنند. از کامپیوتر بعنوان سرگرمی برای کودکان حرفی نیست. بجای آن سرشان را با مرغ و خروس گرم می کنند.
در مجموع زمانی که من آنجا بودم، بیش از 90 نفر چادر زده بودند و تعداد کمی که به همراه نوزادشان آمده بودند در ساختمانی که آنجا بود، میخوابیدند.
من فکر میکنم شاید 20 نفر بدون بچه و بقیه به همراهشان یک یا دو بچه داشتند. البته هرروز گروه جدیدی به آنجا می آمدند. حیوانات در آنجا برای خودشان زندگی می کنند در کنار انسانها.این قلعه دارای ساختمانهای متعدد، فضای سبز، جایی برای چادر زدن و باغ برای کشت و کار. مساحت قلعه را نمیدانم و منظورم از قلعه، ساختمانهای خیلی قدیمی که با کار این گروه بازسازی میشود و برای خود داستان تاریخی دارد.از استثمار حیوانات و طبیعت دوست عزیز اصلا حرفی نیست، همه چیز برای خود ارزش زیادی دارد، نه از حیوان و نه از طبیعت بهره کشی میشود.این گروه ازطریق پخت و پز نان ارگانیک، چاپ بر روی پارچه، شراب سیب، نجاری،بنایی و نگهداری از کودکان مخارج خود را تامین میکنند، یعنی با خارج از قلعه مبادله دارند. امیدوارم توانسته باشم به سوالهایت پاسخ بدهم. ،.

Anonym hat gesagt…

ممنون سارا جان
آره جوابامو گرفتم

Anonym hat gesagt…

salam sara jan merci omivara jemiyet 7 nefere 700 nefer beshe merci az tozihe.mesoud