Meine Blog-Liste

Dienstag, 22. November 2011

صدها نفر در درگیریهای میدان التحریر زخمی و 35 نفر کشته شده اند


در شهر قاهره یکروز بعد از تظاهرتهای توده ای علیه شورای نظامی در میدان تحریر پلیس به شهروندان و فعالین سیاسی  با گاز اشگ آور و گلوله های لاستیکی حمله ور شد و آنها هم با پرتاب سنگ از خود دفاع  کردند. قصد شهروندان و فعالین سیاسی اشغال میدان تحریر بود. 

هفته دیگر اولین انتخابات پارلمانی بعد از سقوط حسنی مبارک است. دلیل این اعتراضات دستورالعملهای پیشنهادی برای قانون اساسی از طرف دولت موقت می باشد. آنها میخواهند از طریق این تغییرات در قانون اساسی قدرت بیشتری برای ارتش کسب کنند.

خبر درگیریها سریع در پایتخت پخش شد و در همان شب مردم به طرف مرکز شهر حجوم آوردند و سعی کردند که اطراف  میدان تحریر را مسدود کنند تا پلیس به آنجا راه پیدا نکند. 

طبق گزارش تلویزیون دولتی مصرتظاهرکنندگان خشمگین یک ماشین پلیس را به آتش کشیدند. گفته میشود که در همان شب 500 نفر زخمی شده اند که 20 نفر از آنان از ماموران امنیتی هستند. اما وزارت بهداشت از 200 نفر زخمی گزارش می دهد و به گفته وزارت داخله 20 نفر هم بازداشت شده اند.

در طی تظاهرات بزرگ روز جمعه تعداد کثیری از شهروندان چادرهایی را در میدان تحریر برپا کردند. تظاهرکنندگان اعلام کردند تا زمانی که دولت موقت برسر کار است، اعتراضات آنها هم ادامه پیدا میکند.

گروه های چپ، لیبرال، اسلامیستها و جنبش جوانان در تظاهرات روز سه شنبه  خواستار برکناری رئیس شورای نظامی آقای  Mohammed Hussein Tantawi   وتشکیل یک دولت غیرنظامی شدند.

weiter lesen: http://web.de/magazine/nachrichten/aufruhr-arabien/14192526-mindestens-35-tote-bei-krawallen-in-kairo.html#.A1000145



 درگیریهای خونین همچنان ادامه دارد، طبق گزارشات از طرف پزشکان و وکلا تا کنون 35 نفر در اطراف میدان تحیریر کشته شده اند. اما مقامات دولتی تعداد کشته شدگان را از روز شنبه تا به حال 28 نفر درشهر قاهره اعلام کرده اند.

تعداد زیادی از تظاهرکنندگان دستگیر شده اند که در میان آنها از سه شهروند آمریکایی هم  نام برده شده است. طبق گزارش منابع امنیتی اتهام آنان پرتاب کوکتل مولوتف به طرف وزارت کشور بوده است . گفته میشود که آنان به همراه یک گروه مصری دستگیر شده اند و با خود 30 کوکتل مولوتف داشته اند. از آن زمان اطراف وزارت کشور را با سیم خاردار مسدود کرده اند.

همچنین دربندر  Alexandria  تعداد بسیاری از فعالین سیاسی به خیابانها ریختند. طبق گزارش رسانه های دولتی طی تظاهرتها در شهر اسماعیلیه که در شمال کشور می باشد، حداقل سه نفر کشته شده اند.

http://youtu.be/y4DUVD-erpA

http://web.de/magazine/nachrichten/aufruhr-arabien/14192526-mindestens-35-tote-bei-krawallen-in-kairo.html


ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: