Meine Blog-Liste

Donnerstag, 10. November 2011

نیمه برهنه در مبارزات عمومی



فمینیستهای اوکرائینی که به اسم کلکتیو Femen معروف هستند، اعتراضات خود را همیشه بنحو "عریان "آن مطرح می‌کنند. این کلکتیو تشکیل شده از 300 نفر فعالین فمینیست که در حدود سه سال پیش فعالیتهای خود را آغاز کردند. 
قرار است که مسابقات جام قهرمانی اروپا  در تاریخ 06.06.2012 آغاز شده و تا تاریخ 01.07.2012 ادامه پیدا کند. این مسابقات در کشورهای لهستان و اوکرائین برگزار میشوند به همین خاطر فمینیستهای Femenبه استادیوم فوتبال رفته تا بار دیگر به طرفداران این ورزش بگویند (اگر اسمش را بشود ورزش گذاشت، 90 دقیقه بازی و خوب بعد ...)  که آنان نباید برای احتیاجات جنسی خود به این کشور سفر کنند، اوکرائین فاحشه خانه نیست. آنان میگویند که هر زن اوکرائینی بعنوان یک فاحشه در چشم این مردان دیده میشود و حتی در خیابان از خود این فمینیستها سوال شده که آیا حاضر به خودفروشی هستند.اوکرائین تبدیل شده به بهشت سکس برای اروپایی ها، بطور رسمی رقم زنانی که از طریق خود فروشی زندگی خود را تامین میکنند 12.000 نفر تاخمین زده شده است اما کارشناسان از ده برابر این رقم سخن می گویند. از زمانی که برای توریستهای غربی دیگر ویزا برای مسافرت به اوکرائین لازم نیست، تعداد توریستهایی که برای سکس به این کشور مسافرت میکنند، افزایش پیدا کرده است.

بازیهای جام قهرمانی اروپا  در سال 2008 در کشورهای سوئیس و اتریش برگزار شد و در آنجا هم زنان با این مسئله روبرو بودند ولی در این کشورها  خودفروشی بعنوان یک  شغل به حساب می آید و زنان بیمه هستند. در صورتی که در کشور اوکرائین خودفروشی هنوز غیر قانونی اعلام شده و این به معنی هر چه بیشتر استثمار زنان می باشد. بیکاری و فقر بخصوص در میان زنان عامل رشد  فحشا  درسالهای اخیربوده است و اکثریت زنان به خودفروشی وادار میشوند. آمار Aids دراوکرائین 16 درصد بالاتر از آلمان رقم زده شده است.

بدلیل مسافرت Michel Platini رئیس یوفا در تاریخ 26 سپتامبر 2011 به اوکرائین زنان Femen مثل همیشه با واقعیت" عریان "خود به استادیوم آمدند. آنها می گویند پستان ما مثل بمبی در زیر بلوزمان است.

آنها اعلام کرده اند که با شروع مسابقات زمانی که تمام دنیاچشم  به طرف اوکرائین دوخته است،  به خیابانها آمده و برای آزادی و اعتراض به وضعیت زنان و توریستهای سکسی لباسهایشان را در جلوی چشمان همه پاره پاره خواهند کرد.


سارا نبوی

Keine Kommentare: