Meine Blog-Liste

Samstag, 29. Juni 2013

ششمین بیانیه پناهجویان اعتصابی در شهر مونیخ




ما پناهندجویان اعتصابی همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، مسئله  "پناهنده" را در اینجا  در چارچوب ساختارهای سیاسی و اقتصادی موجود تجزیه و تحلیل می کنیم. این واضح است که  ما همزمان پدیده ی سرمایه داری و پیامدهای آن را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.  در ضمن ضروریست که ما مواضعمان را در این جامعه نیز مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین ما آگاهانه با تصویری از پناهنده روبرو می شویم که تصویری از انسانی درمانده، بی کفایت و در نهایت در جستجوی جایی برای پناهگاهی است. تصویری که ما پناهجویان با جدیت،  خواهان تغییر آن هستیم.

ما  بر روی مواضعمان  در درون ساختارهای موجود و نیز موارد دیگر در ماه مارس ۲۰۱۳ در کنگره Refugee Struggle بحث و گفتگو کرده ایم. بخشی از این بحث و گفتگو ها در مورد استقلال و خودمختاری و ایجاد شبکه های پناهجویی ، و از طرفی دیگر بحث در مورد مسئله ی حمایت از ما توسط گروه ها و افراد یک موضوع اجتناب ناپذیر بود.

این سوال اینجا مطرح می شود که حمایت کننده ها در اعتراضات چه نقشی میخواهند داشته باشند.
این برای همه ی ما خیلی مهم است که سازماندهی و استقلال پناهجویان در پیش زمینه قرار داشته باشد.

در حال حاضر ما بدلیل اعتصاب غذای خشک در وضعیتی قرار گرفته ایم که در بعضی از کارها به کمک حامیانمان نیاز داریم. این خدمات عبارتند از سازماندهی تدارکات، مراقبت ها پزشگی و حفاظت در مقابل خطرات واقعی مانند: گروه های نژادپرست و یا رفتار راسیستی رهگذران. ما در حال حاضر بدلیل اعتصاب غذای خشک چه از نظر جسمی و چه روحی نمی توانیم هر روز مصاحبه و مذاکراه با افراد مسول را داشته باشیم.  کسانی که حامل پیام های ما  به خارج   هستند،‌ مداوم با اعتصابیون تبادل نظر می کنند، بدون اینکه تحت تاثیر گروه های حمایت کننده قرار بگیرند .   

ما در طول اعتراضات اخیر  توانستیم که اطلاعات گسترده ای در مورد جنبش های اعتراضی اجتماعی در اروپا بدست آوریم . ما بطور مکرر با نمونه هایی مواجه شدیم که اعتصاب غذا نیز در اروپا بعنوان یک شکل رادیکال و مسالمت آمیز مبارزه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ما این مثال ها را نام می بریم به معنی این نیست که میخواهیم در مورد یکایک این موارد و محتوای سیاسی آن بحث کنیم، بلکه میخواهیم نشان دهیم که خواسته های ما ناشی از وضعیت جدی ماست. خواست هایی که ما بطور مشخص از ماه مارس ۲۰۱۲ به خیابان ها بردیم و تاکنون توسط مسئولان نادیده گرفته شده است. به همین دلیل حاضریم که عواقب احتمالی اعتصاب غذا را نیز بپذیریم.

http://www.refugeetentaction.net/index.php?lang=de

ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: