Meine Blog-Liste

Sonntag, 23. Juni 2013

اعتراضات در کشور برزیل



 

این جنبش که نامش   "Movimemto Passe Livre"  است، در اصل از گروهی تشکیل شده که برای "نرخ وسائل حمل و نقل عمومی"  در برزیل شروع به فعالیت کرده است. و در اعتراضات اولیه برعلیه افزایش قیمت بلیط وسائل حمل و نقل عمومی به ویژه در شهر سائوپائولو شرکت فعال داشته و دارد.

آنها برای حمل و نقل رایگان به شکل "عمل مستقیم" عمل می کنند. و در سال های گذشته نیز در چندین شهر برعلیه افزایش قیمت بلیط وسائل حمل و نقل عمومی تظاهرات هایی را  سازماندهی کردند. در بعضی شهرها توانستند با موفقیت از افزایش قیمت ها جلوگیری و یا در بعضی شهرها بطور موقت مانع از آن شوند.  

 در حال حاضر این جنبش به دلیل افزایش اعتراضات و حمایت و همبستگی که از کشورهای دیگر دریافت میکند، در اوج مبارزات خود قرار دارد. حتی اگر از طریق گروه های مختلف معترض دیگر ( مانند: ناسیونالیست ها، فاشیست ها و یا غیره ) در حین تحولات در بعضی نقاط تحت فشار قرار بگیرد.

"Movimemto Passe Livre"بصورت افقی سازماندهی  و از فعالینی که دارای دیدگاه هایی مستقل، بی طرف تا ضد سیاسی دارند، تشکیل شده است. هدف آنها مبارزه برعلیه افزایش قیمت ها و رسیدن به "یک زندگی خوب برای همه" می باشد. این گروه در شهر سائوپائولو تاسیس  شده و توانسته در شهر های مختلف گروه های مستقل محلی هم که با هم در ارتباط هستند، بنا کند.

http://digitalresist.blogspot.de/2013/06/que-passe.html 

Keine Kommentare: