Meine Blog-Liste

Montag, 30. Mai 2011

حمله وحشیانه پلیس به اعتراض کنندگان در شهر بارسلونا



در روزهای گذشته اعتراضات مردم به اوج خود رسید که این موج اعتراضی از طرف رسانه ها " انقلاب اسپانیایی " نامیده شد.
در تاریخ 27 ماه مه 2011 یکبار دیگر پلیس اسپانیا نشان داد که تا چه حد وحشیانه میتواند در مقابل حرکتهای مسالمت آمیز مردمی عمل کند این بود که از ساعت 12 با استفاده از اسپری فلفل، باطوم و شلیک گلوله های مرگبار پلاستیکی سعی کرده که شرکت کنندگان را از میدان Plaza Catalunya در شهر بارسلونا دور کند. یکی از دلایل این عملیات پلیس برگزاری مسابقات نهایی تیم فوتبال در روز شنبه 28 ماه مه بوده است و از آنجایی که انتظار می رفت تیم فوتبال FC بارسلون پیروز شود، می بایست خیابانها به مناسبت برگزاری جشن پیروزی آنها تمیز میشد. این عملیات پلیس به طور مبهم " پاکسازی " نامیده شده است.
در این حمله 14 نفر از شرکت کنندگان زخمی گشته و به بیمارستان منتقل شدند. حتی مجروحینی که بر روی زمین افتاده بودند توسط پلیس دوباره مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در حالی که پلیس کاتالان فکر می کرد که بعد از پنج ساعت درگیری  موفق شده تظاهرکنندگان را از محل دور کند، در همین حین تظاهرکنندگان با پشتیبانی هزاران نفر دیگر به محل مزبور برگشته و آنجا را اشغال کردند.
سخنگوی کمپینگ از طریق رسانه های خود اعلام کرده بود که هیچکس حق ابراز خشونت در مقابل پلیس را ندارد و اگر چنین مواردی دیده شود به معنی آن است که از شرکت در این کمپینگ محروم می شود به همین دلیل موارد کمی دیده شده که معترضین عکس العمل خشونت آمیزی در مقابل پلیس نشان داده اند.
پلیس کاتالان مجبور شد با توجه به انبوه عظیم تظاهرکنندگان عقب نشینی کند و در حالی که با کامیونهای خود از محل دورمی شد از فرصت استفاده کرده وهر کسی را که اونیفرم پلیس بر تن نداشت مورد شلیک گلوله های پلاستیکی قرار دادند.
تعداد مجروحین از طرف تظاهرکنندگان در انتهای این روز 43 نفر تاخمین زده شده است واین ازطرف رسانه های دولتی تائید شده است. در حالی که تلویزیون TV3 (1 از 66 مجروح گزارش می دهد. تظاهرکنندگان باقی مانده های گلوله های پلاستیکی را جمع آوری کرده و قصد دارند از آن بعنوان مدرکی دال بر عملکرد های خشونت آمیز پلیس ارائه دهند.
با اطلاعات رسیده در مادرید وشهرهای دیگر اسپانیا هم تظاهرتهایی مشابه شهر بارسلون انجام گرفته است.
سخنگوی دولت  Jose Luis Rodriguez Zapatero از وزیر داخلی کشور Alfredo Perez Rubalcaba خواسته که تمام محلهایی را که توسط اعتراض کنندگان اشغال شده، پاکسازی کنند وبه همین دلیل وزیر داخلی کشور با رئیس پلیس ملاقاتی داشته که موضوع گفتگوی آنها بخصوص پاکسازی در شهرهای بارسلون و مادرید بوده است.

در اینجا باید یاد آوری کنم همچنان که انتظار می رفت در رسانه های آلمان هیچگونه اخبار با ارزشی در رابطه با تظاهراتهای آخر هفته در اسپانیا به چشم نمی خورد.

1) TV3 یک تلویزیون مستقل کاتالانی است

http://de.indymedia.org/2011/05/308554.shtml
http://afunke.blogsport.de/2011/05/27/spanien-saeuberung-des-placa-catalunyas
 http://vimeo.com/24312609

ترجمه از ُسارا نبوی

Keine Kommentare: