Meine Blog-Liste

Dienstag, 31. Mai 2011

آنارشیستی که 30 سال در سلول مرگ بسر می برد






همانطوریکه قبلا" در مقاله ای مربوط به اول ماه مه از یک آنارشیست به نام Mumia Abu- Jamal  گزارش دادم، اوبدلیل قتل یک پلیس درشهر Philadelphia   وبه جرم داشتن اسلحه محاکمه ودرسال1982 به اعدام محکوم گشت. او خبرنگار، فعال سیاسی وآخرین شغلش راننده تاکسی بوده است .تابه امروز وکیلش توانسته حکم اعدام اورا عقب بیاندازد .کسی که 30 سال درسلول مرگ به سرمی برد، یکی ازقربانیان نژاد پرستی برای اینکه او یک سیاه پوست است .
 در اواخر ماه آوریل 2011 یکی دیگر از دادگاه های فدرال آمریکا اعلام کرد که اعدام Mumia  با قانون اساسی آمریکا ممکن نیست، اکنون خیلی ها می پرسند " این به چه معنی است؟ "
سالهای زیادی است که دادگاه ها هر بار به این نتیجه میرسند که تظاهرتهای ضد اعدام این فعال سیاسی را جدی باید بگیرند بدلیل اینکه اعدام Mumia چیزی جز یک قتل با انگیزه ی سیاسی وقضایی بیشتر نیست. اما علی رقم تمام اینها آنها هر چند وقت به چند وقت سعی خود را می کنند که او را در کشتارگاه های دولتی اعدام کنند.
در سال جاری قرار است کمپینی تشکیل شده و در خیلی از کشورها برای آزادی Mumia Abu- Jamal  فعالیت خود را آغاز کند. 
در اینجا میتوانید مصاحبه ی 11 دقیقه ای را با یکی از فعالین ضد اعدام Mumia که به شکل یک فایل صوتی ضمیمه شده و از وضعیت حقوقی او گزارش میدهد، بشنوید. در ضمن شرحی در رابطه با اهداف و محتوای این کمپین نیز داده شده است. 
Do, 30.Juni - So, 3. Juli 2011, Fusion Festival 2011
Free Mumia Infothek: Infotisch, Ausstellung, Film, Work Shop
Kulturkosmos Müritz e.V.
Am Flugplatz
17248 Lärz
Infos zum Festival: 

ترجمه از سارا نبوی
 

Keine Kommentare: