Meine Blog-Liste

Mittwoch, 18. Mai 2011

گزارش اعتصاب عمومی و حمله فاشیستها در یونان



 

چندین ماه است که کشور یونان با 
مسئله بحرانهای اقتصادی روبرو است 
و از آنجایی که اتحادیه های اروپایی زیر پوشش کمکهای مالی میخواهند کشور یونان را وابسته به خود کنند و معتقدند که یونانی ها سالهاست که بیشتر از در آمد خود خرج کرده اند و حالا باید مردم یونان بدلیل بدهیها و بحرانهای اقتصادی که دولت عامل آن بوده جوابگو باشند.

درروزچهارشنبه 11 ماه مه در بسیاری از شهرهای یونان دوباره ازطرف اتحادیه های کارگری اعتصاب عمومی اعلام شد.  تظاهراتی که در آتن صورت گرفت ازطرف پلیس ضد شورش مورد حمله قرار گرفت. طبق گزارشی که از طرف اتحادیه های پزشکان داده شده است  بیش از 100 نفر زخمی و بیش از 12 نفر از مجروحین به بیمارستان منتقل کردند.

آنارشیست 30 ساله ای در اثر حمله پلیس  آنچنان مجروح گشت که به حالت کما فرو رفته است و می بایست تحت مراقبت ویژه قرار می گرفت در حین حال دو نفر دیگر در اثر شدت جراحات در خطر مرگ به سر میبرند وباید تحت مراقبت ویژه باشند. Panos Papanikolaou  متخصص مغز و اعصاب در جواب روزنامه نگاران یونانی در بیمارستان تاَکید میکند که .کوچکترین تاخیر در انتقال مرد جوانی به بیمارستان میتوانسته منجر به مرگش شود. بنابه گزارش تظاهرکنندگان و روزنامه نگاران، پلیس در این روزبر خلاف معمول با باتوم خود از طرفی که هسته ی فلزی دارد استفاده کرده وبه طرف تظاهرکنندگان حمله ور شده است و در اخبار های رسانه های گروهی فیملهایی از کتک و لگد زدن پلیس بر سر و روی تظاهرکنندگان که بر روی زمین افتاده بودن منتشر شد. کمونیستهای یونانی به نام KKE می گویند که خشونت پلیس بسیارزیاد بوده است و. این نشانه سیاستهای دولت در قبال مبارزات مردم است . اتحادیه چپ به نام SYRIZA دولت را مسئول روشهای بی رحمانه ی پلیس می داند و می گویند که هر چقدر سیاست دولت بر ضد منافع اجتماعی مردم شکل می گیرد عکس العملش هم در مقابل اعتراضات مردم بی رحمانه تر میشود.




حمله فاشیستها در یونان:
 
یکروز قبل از تظاهرات نژاد پرستهای یونانی به کمک پلیس به خانه های اشغال شده توسط فعالین سیاسی و جمعی از مهاجران حمله کردند. پلیس در این روز از اسپری فلفل و باتوم در مقابل فعالین سیاسی ومهاجران استفاده کرده است.

در روزنامه های آلمانی از انسانهایی  گزارش داده میشود که از اروپا نفرت دارند و عکس العمل خشونت آمیز پلیس را در مقابل آنها طبیعی می نامند.

در روز پنجشنبه 12 ماه مه یکبار دیگر نژاد پرستها در آتن وحشیانه به مهاجران در خیابان حمله کرده ودر محله Kao Patissia  یک پناهجوی سری لانکایی 21 ساله را به قتل رساندند و 15 مهاجر دیگر را به طوری مجروح کردند که به بیمارستان منتقل شدند.این حملات به دنبال قتل یک یونانی 44 ساله که در تاریخ 10 ماه مه اتفاق افتاده بود انجام شد .  فاشیستها تظاهراتی برای یاد بود این شخص که به قتل رسیده سازماندهی کردند که با پشتیبانی پلیس صورت گرفت و این را بهانه  قرار داده و به مهاجرین حمله کردند. در همان روز یکی از فاشیستها با چاقو به مهاجران حمله ور گشت.

در تاریخ 12 ماه مه تجمعی برای اعتراض به رفتار وحشیانه پلیس در مقابل دانشگاه توسط آنارشیستها سازماندهی شد و 5000 تفر در آن شرکت کردند آنارشیستها پرچمی که بر رویش قاتل نوشته شده بود در دست داشتند.


در ابتدای تجمع ضد فاشیستها، آنارشیستها و مهاجران با فاشیستها و پلیس ضد شورش درگیر شدند و در ساعت 18:25 فاشیستها با کمک پلیس سعی کردند که به ویلای Amalias در نزدیکی میدان Victoria که توسط فعالین سیاسی اشغال شده حمله کنند اما با مقاومت ساکنین ویلا روبرو گشته و فاشیستها مجبور به عقب نشینی شدند. پلیس هم با انداختن گاز اشگ آور امکان فرار فاشیستها را فراهم آورده بود. قبلا" هم فاشیستها در جلوی دانشگاه اقتصاد از طرف آنارشیستها مجبور به فرار شده بودند.

یکبار دیگر تظاهرات ضد سرکوب مورد حمله پلیس قرار گرفت و دقیقا" در محلی که قبلا" تظاهرکننده 30 ساله به نام Yannis K. در روز چهارشنبه مورد حمله بی رحمانه پلیس قرار گرفته بود. Yannis K. از آن روز در کمای مصنوعی به سر میبرد و شاید پزشکان بتوانند تا روز جمعه از وضعیت او گزارشی بدهند.

ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: