Meine Blog-Liste

Mittwoch, 6. Februar 2013

تجاوز به زنان در حین انقلاب در میدان تحریر

اعتراضات زنان بر علیه خشونت های جنسی در قاهره








در سال ۲۰۱۲ گروهی بر علیه آزارو اذیت های جنسی در مصر آغاز بکار کرد. فعالین در ساعت های آزاد خود بر علیه یکی از مخوف ترین عملکردها بر علیه زنان مبارزه می کنند. این عملکردها یعنی تجاوزات جنسی به زنان در مدت زمانی نه چندان دور که بطور مکرر در میدان تحریر دیده شده است. 

این گروه با توزیع اعلامیه های خود که در آنجا شماره تلفن شان نیز درج شده، در میدان تحریر حرکت کرده و به زنان هشدار می دهند که در صورت خشونت، آزار و اذیت های جنسی با آنها ارتباط برقرار کنند. گروهی نیز برای جوابگویی به تلفن ها و رسیدگی به شکایات و کمک رسانی در نظر گرفته شده است.

این گروه سعی می کند که قربانیان را نجات داده و به محل امنی منتقل و از طریق پزشگی و روانشناسی به آنها کمک رسانی کند.

 از سالگرد انقلاب تا به امروز ۱۹ مورد تجاوز جنسی گزارش داده شده و شش نفر از زنان به علت جراحت سخت شان به بیمارستان منتقل شدند.

با وجود حملات مخوف بر علیه زنان، آنها از میدان تحریردور نماندن و یک هفته پس از سالگرد انقلاب همچنان بخش عظیمی از تظاهرکنندگان را تشکیل می دهند.

یکی از فعالین حقوق زنان به نام Engy Ghozlan که عضو این سازمان است، می گوید دلسرد نشوید، ما زنان را نمیتوانند با این عملکردهای غیر انسانی متوقف و یا به داخل خانه ها بازگردانند. ما به جلو می رویم، خیابانها به ما تعلق دارند.
این سرزمین ماست و ما بر علیه هرگونه آزار و اذیت جنسی سکوت نمی کنیم. انقلاب بدون شرکت زنان و امنیت آنان نمیتواند به جلو برود.  


 برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


سارا نبوی 

Keine Kommentare: