Meine Blog-Liste

Donnerstag, 21. Februar 2013

اعدام پسر دوازده ساله ای بدست ارتش



 بنابر گزارش مستندی در تلویزیون نشان داده میشود که چطور ارتش سریلانکا در طی جنگ داخلی در این کشور زندانیان را بطور سیستماتیک و مداوم به قتل رسانده است. آنها حتی کودکان را هم اعدام کردند.

طبق یک گزارش تلویزیونی مستند در بریتانیا، ارتش سریلانکا متهم به کشتار زندانیان در طی جنگ داخلی شده است. این جنگ در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید.

در این فیلم مستند دیده می شود که چطور پسر دوازده ساله ای در سنگری خود را پنهان کرده و بعد از دو ساعت تصاویری از جسد او را که باپنج گلوله سوراخ شده بوده، گزارش می دهند .کارگردان این فیلم به نام Callum Macrae در روز سه شنبه در روزنامه ی هندی «The Hindu» در این رابطه گزارشی منتشر کرد. او می گوید که مداوم مدارکی دال بر این اعدام های سیستماتیک زندانیان پیدا شده است. این عکس ها "غنائم  جنگی سربازان" از جنگ بوده است.

بنابه گزارش Macrae این پسر نامش Balachandran Prabhakaran و فرزند رهبر گروه
 Liberation Tigers of Tamil Eelam‘ – LTTE بوده است.LTTE   ۲۵ سال برای سرزمینی مستقل برای تامیل ها که یک اقلیت قومی در سریلانکا هستند، مبارزه کرده است. در ماه مه ۲۰۰۹ ارتش در جنگ بر علیه تامیل ها پیروز شده و طی ماه های اخیر  ده ها هزار نفر غیرنظامی را کشته اند.

Macrae می نویسد که سرکوب تامیل ها توسط رژیم ادامه دارد و کسانی که مسول این جنایات می باشند، هنوز دارای قدرت هستند.

/ 



ترجمه از سارا نبوی



1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

selam sara jan hetman midani erteshi ke geblan tehte nam vezaret cheng nam dasht eknon be name vezaret defa jenayet mikone, xode erteshi ha ve dolet ha ve sermaye dari jehani go gije gerefdand. piroz bashid sara jan destet derd nekone mesoud