Meine Blog-Liste

Dienstag, 3. April 2012

تظاهرات های ضد دولت و سرمایه در فرانکفورت



بیش از 6000 نفر در تظاهرات روز شنبه در فرانکفورت شرکت کردند و مثل همیشه درگیری ما بین پلیس و تظاهرکنندگان این روز را فراموش نشدنی کرد. تظاهرات از ایستگاه قطار مرکزی آغاز شد و همانطور که انتظار می رفت، پلیس خودش را برای این روز آنچنان که می بایست آماده کرده بود.
در همین روز در40 شهر دیگر اروپایی Madrid، Athen، Mailand، Zagreb، Wien، Uetrecht ، Moskau و Kiew تظاهراتهایی انجام شد. این  اولین قدم بر ضد سرمایه داری جهانی توسط شبکه های بین المللی است.
اینجا سخن از  یک تظاهرات خیلی عظیم است  که خیلی وقت بود در فرانکفورت انجام نشده بود. مسیر راه پیمایی از ایستگاه قطارمرکزی بطرف بانک مرکزی اروپا تا به چادرهای  Occupyتعیین شده بود. در مابین شرکت کنندگان تعداد زیادی با کلاه های سیاه، تعدادی با پرچم های FAU و تعدادی با پرچم زرد رنگ کمونیستهای  ترکیه دیده میشد.

اطراف بانک مرکزی توسط پلیس  مسدود شده و از همه طرف دود غلیظی همه جا را در برگرفته است. در نزدیکی هتل Steigenberger روی زمین پر از شیشه خرده است و در جلوی هتل پلیس از ترس سنگهایی که پرتاب می شد، خودش را در پشت تابلوهای خیابانی پنهان کرده است. از در گیری به شکل جدی هنوز خبری نیست ولی رسانه های دولتی مثل همیشه جلوتر از آن  به شکل اغراق آمیز گزارش می دهند. 
در تقاطع خیابان  Battonstr هجوم تظاهرکنندگان شروع شده و وضعیت متشنج میشود. پلیس در همه جا تظاهرکنندگان را بدرقه میکند.
در حین راه پیمایی سنگ وبمبهای رنگی به طرف ایستگاه مرکزی پلیس، بانک مرکز ی اروپا و شرکتهای اشتغال موقت انداخته شد.

راهی جز انتظار برای تظاهرکنندگان در طول این خیابان نمی ماند. البته دیدگاه های مختلفی وجود دارد، بعضی ها معتقدند که در اطراف پارکی که در آن نزدیکی است، راه های فرار وجود دارد. اینجور که می گویند، یک افسر پلیس زخمی و به بیمارستان برده شده است. به تظاهرکنندگان  بعد از اینکه کارت شناسایشان را کنترل کردند، اجازه عبور می دهند. دقیقا" معلوم نیست که چه شرایطی اینجا حاکم است ولی اعلام شد که در جاهایی که صف تظاهرکنندگان از هم متفرق شده، دوباره به هم به شکل فشرده وصل شوند. آنجور که پیش بینی شده بود، همه چیز به  همان شکل پیش نمی رود. پلیس اعلام می کند که قسمتی از تظاهرکنندگان میتوانند به راه خود ادامه دهند. تاکتیک پلیس این است که دیگران به راه خود ادامه دهند تا آنها بقول خودشان فعالان سرسخت را بتوانند تنها گیر بیاورند.البته بنا به گفته پلیس، آنها میخواهند تعدادی که مظنون بهشان شده اند شناسایی کرده و با این برهان به وسط جمعیت حمله کرده و قسمتی از تظاهرکنندگان را با باتوم کتک زده و به طرف آنان اسپری فلفل پاشیدند و بعد آنان را محاصره کردند.  در این درگیری 130 نفربه شدت مجروح شده اند ( شکستگی استخوان، پارگی و پارگی تاندون). با توجه به حمله پلیس، در ادامه راه پیمایی حدود یک ساعت ونیم وقفه ایجاد شد وبجای اینکه راه پیمایی در محل ساختمان بانک مرکزی پایان یابد، در قسمت شرقی فرانکفورت ظاهرا" به پایان رسید.


بیش از 200 تظاهرکننده حدود 6 ساعت در محاصره پلیس بودندو 450 نفر دستگیر شده اند. وکلای آنها اجازه تماس با آنان را نداشتند و از طرف سخنگویان این عمل پلیس را غیر قانونی اعلام کردند.



بعد از اینکه از طریق بلندگو اطلاع داده شد که تظاهرات پایان یافته است، تظاهرکنندگان به شکل پراکنده به مرکز شهر رفتند، در اینجا  آنها به دفاتر و ساختمان های تجاری از جمله ساختمان فرانکفورت علیه روما و ساختمان وزارت کار حمله کردند.
Leo Schneider سخنگوی  ائتلاف M31اعلام کرد: که  سیاستهای آلمان و اروپا  در شرایط بحرانی به سر می برند. این بحرانهای سیاسی برای نوسازی رقابت سرمایه های اروپایی است که بر دوش کارگران حمل می شود. فقط به دلیل چند پنجره شکسته، پلیس به تظاهرات ما حمله وحشیانه کرده، ده ها تظاهرکننده زخمی و 200 نفر را ساعت ها در محاصره داشته است.
او در رابطه با واکنش تظاهرکنندگان می گوید: ما میتوانیم این را درک کنیم که چرا به  به دفتر بانک مرکزی، وزارت کارو مقر پلیس با  بمهای رنگی و پرتاب سنگ حمله شده است، این عکس العمل ها ناشی از خشم مردم در قبال بحرانهای اقتصادی اقتدارگرا در اروپا است. دولتها سرمایه داری را به بهای زندگی کارگران بازسازی می کنند و ما از حق خود دفاع می کنیم. هدف سیاست ما این نیست که مردم در این رابطه مجروح شوند.

در مقابل ساختمان قدیمی کتابخانه دولتی  Mainkai سنگهایی است که به طرف دو ماشین پلیس انداخته میشود، این هم خوراک امروزدوربین های رسانه های دولتی. در همین جا پلیس سعی می کند که راه را برای باقی مانده تظاهرکنندگان مسدود کند و سخنگو اعلام پایان راه پیمایی را کرده و می گوید که پلیس در همینجا میخواهد تظاهرات را به پایان برساند. در پایان پلیس شروع به عقب نشینی کرده و تظاهرکنندگان به شکل پراکنده به راه خود ادامه می دهند. از اینجا میشود، ترافیک را بر روی پل  Main دید.


تأثیر بی رحمانه این ریاضتهای  اقتصادی فقط بر زندگی مردم اروپا و جهان است. اعتراضاتهای شبه نظامی  نوک حمله شان به طرف موسساتی است که برای این بحرانهای نئولیبرالی و استثمار انسانها جوابگو هستند.
واکنش تظاهرکنندگان در مقابل حمله پلیس، نشان داد که آنها مقاومت ما را نمیتوانند در هم بشکنند.
نگاهی به عقب در ساعت 8 شب: همانجور که انتظار می رفت یک تظاهرات همراه با هرج و مرج و به اندازه کافی سوژه برای رسانه های دولتی. 

در اینجا میتوانید فیلمهای مربوط به تظاهرات را ببینید.
 http://de.indymedia.org/2012/03/327654.shtml
http://march31.net/de/ 


ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: