Meine Blog-Liste

Dienstag, 6. November 2012

تعداد اعتصاب کنندگان در ترکیه به ۱۰۷۰۰ نفر رسید

۶۳ زندانی سیاسی از گروه های PKK (به حزب کارگران کردستان ) و PAJK (حزب آزادی زنان کردستان) در تاریخ ۱۲ سپتامبر در زندان های ترکیه دست به اعتصاب غذا زدند و تعدادشان در روزهای گذشته به ۷۰۰ نفر رسید. طبق گزارش خبرگزاری (Firat (ANFسخنگوی اعتصابیون آقای Deniz Kaya در یک بیانیه کتبی اعلام کرده که از تاریخ ۵ نوامبر ۱۰۰۰۰ زندانی سیاسی دیگر به آنها می پیوندن.

 در زیر گزیده ای از بیانیه اعتصاب کنندگان:








ما در اینجا به تمامی مردم، همه مدافعان حقوق بشر و محافل دمکراتیک اعلام میکنیم که ما با اعتصاب غذایمان نمیخواهیم کسی را به کاری مجبور کرده وباج خواهی کنیم اما همینطور نمیخواهیم که کسی در تلاش باج گیری از ما برآید. ما بعنوان زندانیانی که در راه آزادی مبارزه میکنند، میخواهیم صدایمان را برای ابتدایی تری حقوق انسانی و خواسته های مشروع مان برای دفاع از حقوق اجتماعی وسیاسی به گوش تمامی جهان برسانیم.


ما می گوییم هیچ کسی به ظلم و ستم نباید تن بدهد و خواستار پایان بخشیدن به آن برای مردممان هستیم.
کسانی که تن به این وضعیت میدهند، آینده ی خوبی در انتظارشان نیست و اما Erdogan و سرسپردگانش باید بدانند که حکومت و رژیم استبدادیشان را کسی نمی پذیرد و پایان بدی خواهند داشت. 
  
ما خواستار  پاسخ هستیم:



ما از تمامی جهانیان سوال میکنیم که چه کسی خواستار دفاع حقوقی به زبان مادری اش نیست؟ چه کسی میتواند، انزوا و شکنجه کسی را که از طرف مردمش بعنوان رهبر شناخته شده، بپذیرد؟
چه کسی میتواند با مذاکرات صلح از طرف رهبر مان که چهره ی مهمی مابین خلق هاست، مخالفت کند؟  

ما از همه انسانها میخواهیم که به این سوالها پاسخ دهند:

پاسخ ما قطعا روشن است: ما میگوییم سیستمی که ما را انکار میکندو آزادیهای ما را نمی پذیرد، نمی خواهیم.

ما بدنمان را برای یک راه حل مسالمت آمیز و دموکراتیک  به نام مسئله ی کردستان و یک زندگی شرافتمندانه در کنار هم  حتی تا حد مرگ میگذاریم.
اقدام ما در همین حال یک عمل وجدانی است.  این خواسته ی خلق ماست که در معرض ظلم و ستم قرار گرفته و رنج میکشد، برای پایان دادن به این رفتارهای غیر انسانی که به ما بعنوان نماینده کل بشریت اعمال شده است.
ما میخواهیم به  تمامی خلق ها و مردم  اعلام کنیم:


اعتصاب غذای ما  از تاریخ ۱۲ سپتامبر آغاز  شده و به ۵۴ امین روز خود رسیده است. از امروز هم به سطح بعدی افزایش و از تاریخ ۵ نوامبر با شرکت ۱۰۰۰۰ نفر ادامه پیدا خواهد کرد. در زندان های ترکیه و کردستان از این تاریخ همه ی رفقای زندانی به غیر  از زندانیان بیمار، سالمندان و کودکان  در این اعتصاب  نامحدود شرکت خواهند کرد.

ما به دولت  AKP و نخست وزیر Erdogan هشدار میدهیم:

ما به همه کسانی که اقدام مارا جدی نمیگیرند و سعی میکنند آن را با دروغ هایشان بدنام  و آن را تضعیف کنند، توصیه میکنیم که  جدیت نشان دهند چرا که اگر به خواسته های ما ترتیب اثر داده نشود، دولت AKP و نخست وزیرErdogan مسئول هرگونه عواقب منفی آن خواهند بود.


ترجمه از سارا نبوی


1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

merci sara jan xeste nebshi ,,omidvaream ke temami zendaniyan turk kord be xast hayeshn beresand chon in xast demokratik ve ensani est, omid varam dolet ha ye kemi gosh xod ra baz koneand omid varam faje gebli tekrar neshe, piroz bshid mesoud