Meine Blog-Liste

Sonntag, 16. Oktober 2011

تظاهرتهای سرتاسری در 82 کشور


 15 اکتبر شهر برلین  

تعداد تظاهرکنندگان در برلین حدود 10000 نفر تخمین زده شده است. تظاهرکنندگان ما بین دفتر صدراعظم آلمان و محل "Reichstag" جایی که مجلس آلمان است، در حرکت بودند. این تظاهرتهای سرتاسری در چهارچوب "Global Action Days" انجام می شود. تظاهرکنندگان میخواستند با چادرهای خود شب را در این محل "Reichstag" بگذرانند اما پلیس اجازه نداده و با رفتار خشونت آمیز چادرها، پتوها و غذاها را گرفته و با خود بردند. همانجور که انتظار می رفت تظاهرتهای صلح آمیز مثل همیشه به خشونت کشیده شد و تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح (انگشت، دست ویا پا توسط پلیس شکسته شد ) و تعدادی دستگیر شدند اما خوشبختانه خشونت پلیس مردم را تحت تأثیر قرار نداده و آن‌ها محل را ترک نکردند بلکه از طریق بلندگوی خود فریاد میزدند “ما هیچ‌وقت مثل امروز با هم نبودیم“ یا " همبستگی بین المللی".

مردم با دادن شعارها از طریق بلندگوهای خود سعی میکنند روحیه خود را حفظ کرده و صدای خود را به دیگران برسانند.

رسانه های دولتی هم در اوائل تظاهرات در محل حاضرشده و به همان سرعتی که آمدند با همان سرعت هم از محل دور شدند و فقط خبرنگاران آزاد در محل مانده و به کار خود ادامه دادند که آنها هم از طرف پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. 


15 اکتبر شهر کلن     

برای اطلاع بیشتراینجا کلیک کنید.


در شهرهای مختلف اسپانیا یک میلیون نفر به خیابانها رفتند.




در ایتالیا در شهر رم 100.000 نفر در تظاهرات شرکت کردند و آنجا هم پلیس خشونت نشان داده و به تظاهرکنندگان با اسپری فلفل و ماشینهای آبپاش حمله کرد. تظاهرکنندگان در ایتالیا خواهان دستگیری  Berlusconis هستند. 


حتی در کشورهایی مثل کره جنوبی (Seoul)، ژاپن ( Tokio)، فیلیپین (Manila) هم تظاهرتهایی انجام شده است.
  
سارا نبوی 

Keine Kommentare: