Meine Blog-Liste

Freitag, 4. März 2011

خطر اعدام برای مأمور اطلاعاتی ویکی لیکز

Wikileaks-Informant droht die Todesstrafe

 "کمک به دشمن "یکی از22 اتهماتی است که به گفته مقامات دولتی آمریکا "مأموراطلاعاتی Wikileaks"به نام Bradley Manning زده شده است. برای این جرم درآمریکا مجازات اعدام درنظرگرفته شده است.

ارتش آمریکا برعلاوه اتهمات قبلی، اتهام جدیدی را به این مأمورزده است وسخن از کمک کردن به دشمن کرده ومی گوید مجازات این اعدام است. اما دادستان نظامی گفته است، اگر این سرباز مدارک محرمانه را به Wikileaks داده مجازاتش مادامالعمر درزندان باید درنظرگرفته شود.

سخنگوی دادگاه تأکید برآن می کند که این سرباز علاوه بر جرائم دیگراطلاعات محرمانه را آگاهانه ازطریق راههای غیرمستقیم  به دشمن رسانده است، جرائم دیگراین سرباز سرقت اسناد دولتی واطلاعات دفاعی نام برده شده است. مدارک ضد Wikileaks باید دوباره بررسی بشود. Assnge بنیانگذار Wikileaks حاضرنیست دررابطه با چه کسی این اطلاعات را به اوداده، سخنی بگوید. 

این سربازازماه ژوئیه تحت تعقیب قرارگرفته بود، اتهاماتی که به وی زده شده به شرح زیرمی باشد:

انتشار ویدئویی مربوط به حمله هلی کوپترها به غیرنظامیان عراقی، پرده برداری اسناد محرمانه مربوط به عملیات نظامی درعراق وافغانستان، پخش بخشی ازاطلاعات مربوط به دیپلماسی آمریکا که دراواخرسال گذشته به Wikileaks صورت داده وبا این کارش باردیگرخشم واشنگتن رابرانگیخته بود، داشتن اسناد محرمانه نظامی که درروی کامپیوترش ظبط شده بود.

بنابه گزارش مقامات ایالات متحده مدارک واسناد محکمی که این دو نفررا به هم پیوند بدهد، دردست نیست.

درپیامی  Wikileaks دررابطه با اتهمات این سرباز می نویسد که این یک عمل انتقام جویانه از طرف مقامات آمریکایی برضد Wikileaks است که نمی توانند آن را ثابت کنند.

وکیل این سرباز می گوید، انتظار اتهامات بیشتری را می کرده است او همچنین اشاره میکند که طبق قوانین ارتش یک افسر ارتشی باید تصمیم بگیرد که آیا ویا چه اتهماتی دردادگاه مطرح شود. هنوز تاریخی برای محاکمه درنظرگرفته نشده است. طبق اطلاعاتی که از طرف ارتش داده شده است، آنها باید منتظر نتیجه آزمایشات بشوند تا سلامت عقلی این سربازرا ثابت کند.

http://de.indymedia.org/2011/03/301656.shtml

سارا نبوی

Keine Kommentare: