Meine Blog-Liste

Mittwoch, 2. März 2011

پلیس یونان باید جایزه اسکار بگیرد


بزرگترین تظاهرات یونان درتاریخ 03.12.1944 بود که به کمک پلیس انگلیس، تظاهرکنندگان را سرکوب کردند. دراین روز28 نفر توسط پلیس کشته شدند. مقدمه 5 سال جنگهای مردمی، نتیجه 37 روز مبارزات در آتن است.

بزرگترین اعتصاب عمومی در تاریخ 23 فوریه بودکه رسانه های عمومی به دروغ از 36.000 نفر سخن گفتند این هم  توسط دیگر رسانه های بورژوازی بعدا" تصحیح گشته و از 100.000 نفر گزارش دادند.

هدف اصلی اراذل واوباش این بود که ازجمع شدن جمعیت درمقابل مجلس در میدان Syntagma جلوگیری کنند، تا جمعیت فرصت زیادی برای ماندن در این محل را نداشته باشد و از طرفی  شروع کردند به  گروه های کوچک حمله کردند تا مانع رسیدن آنها به این محل شوند.

نارنجکی که دراین روزبه کاربردند، محصول جدیدی از برزیل است که در سال 2006 تولید گشته و تا سال 2010 می شود ازآن استفاده کرد، در اثر انفجاراین نارنجکها وگازاشگ آورمرکز شهر را ابری خفه کننده دربر گرفت. 
با موتورسیکلتهایی که ازتهران وارد کشورکرده بودند به میان جمعیت حمله، یک نفر ازتظاهرکنندگان را به پرت کردند و بعد ازآن کوکتل مولوتف هایی بود که پرتاپ شد. درویدوئوها می شد شعله های آتش را که دراثرانفجارنارنجک بوجود آمده بود، دید.   دیده شد که پلیس یک نفررا درقالب یک تظاهرکننده همراه با کوله پشتی که حامل یک تیروکمان،  یک تبر، جزوه و کوکتل مولوتف بود، بوسط جمعیت فرستاد. تعدادی را دراین روز دستگیرکردند که درهرهمه موارد قاضی ها نتوانستند تصمیمی دال بر محکوم کردن  کسی بگیرند وبازداشت شدگان را با وثیقه آزاد کردند اماعلی رغم این آنها هنوز به اتهام تلاش برای قتل مورد تعقیب هستند.

سارا نبوی

                           

Keine Kommentare: