Meine Blog-Liste

Freitag, 4. März 2011

اخبارجدید از اعتصاب کنندگان یونان





روز دوشنبه هفتم مارس  در سراسر اروپا برای همبستگی با کارگران اعتصابی مهاجر در یونان اعتراض های گوناگونی صورت میگیرد. در این اعتراضات شرکت کنید.
خلاصه ای از خبر و اوضاع :

چهل روز است که ازاعتصاب غذای 300 کارگر مهاجر دریونان میگذرد. در حال حاضر 100 نفر از آنها به علت  ضعف جسمی  به بیمارستان منتقل شده اند.آنها میگویند تا زمانی که خواسته هایمان تحقق پیدا نکند، به اعتراضمان  ادامه میدهیم.
مقاومت آنها برای  یک زیستن حداقل انسانی و برای قانونی شدن اقامتشان میباشد.کارگران مهاجر غیر قانونی یعنی اینها بخش انکار ناپذیر جوامع سرمایه داری طبقاتی اند که تحت وحشیانه ترین شرایط به ” زندگی ” خود ادامه می دهند .طبقه سرمایه این کارگران را نیاز دارد،نیازبرای انباشت سرمایه. یعنی استثمار بی حد و مرز. بدون بیمه ، بدون رفاه و بدون حق بیکاری. این سیاست نژادپرستانه و سودجویانه تنها به یونان محدود نمی‌شود و در کلیه کشورهای سرمایه این جو  رو به گسترش است. اولین قربانیان پرداخت  بحران تورم در یونان کارگران و بخصوص کارگران مهاجر بودند. همگی آنها را از  کارهایشان اخراج کردند.با دلایل نژادپرستانه آنها را علت بیکاری و تورم دانستند.
دولت یونان  بدلیل فشارها و اعتراضات جهانی مجبور شد بعد از چهل روز سرانجام به کارگران جواب بدهد.ولی این جواب خواست کارگران را برآورده نمیکند.دولت یونان میگوید که برای یکسال به این مهاجرین اجازه موقت در یونان صادر میکند ، تا این مدت بتوانند به پرونده اقامتشان رسیدگی کنند.  کارگران می خواهند به اعتصاب خود تا به رسیدن هدفشان ادامه دهند.


98نفر از300 نفر اعتصاب کنندگان غذا دریونان به بیمارستان فرستاده شدند. جان خیلی ازآنها درخطراست، مبارزه آنها برای شرایط زندگی انسانی و قانونی کردن اقامت مهاجران دریونان است. دولت تا به حال فقط به مقدار کمی به خواسته های اعتصاب کنندگان توجه نشان داده است. 

حملات اینترنتی در 02.03.2011 باعث خلل در سایتهای دولتی شد، تازه بعد ازآن رسانه های آلمانی شروع کردند از اعتصاب کنندگان گزارش دادند.

تیم پزشکی که درطول این 38 روز مراقب وضعیت جسمی اعتصاب کنندگان است، گزارشی ازوضعیت آنان به شرح زیرداده است:
ازکار افتادن کلیه آنان که باید سریع مورد معالجه قراربگیرد، کم آبی شدید دربدن، ناراحتیهای قلبی و عواقب خطرناک دیگرکه موجب به خطرافتادن سلامتی این مهاجران می باشد.

دولت یونان تا به حال قدم اساسی برای تغییردروضعیت زندگی این مهاجران برنداشته است. وزیردادگستری دیروز قول داده است که این مهاجران اجازه دارند به مدت یک سال دریونان بمانند بدون اینکه به جای دیگری برگردانده شوند، دراین مدت ادارات می توانند درخواست اقامت آنها را بررسی کنند. این حداقل کاری است که الآن می شود کرد. اما خواسته مهاجران چیزدیگری است وحاضر نیستند این پیشنهاد را قبول کنند. این تصمیم دولت مبنی برفشارهای جهانی است و ما باید براین فشارها افزوده تا به خواسته های مهاجران بها داده شود.

وچه بود عملکرد پلیس درطی این مدت؟

آنها سعی کردند که اطلاعاتی درمورد وضعیت اعتصاب کنندگان ازپزشگان وپرستاران بگیرند اما آنها ازدادن اطلاعات خودداری کردند، درنتیجه پلیس برای آنها پرونده تشکیل داد، این تجربه ها را یونان درسالهای 1967تا1974 با حکومت نظامی حاکم درآن زمان هم کرده است. قدم بعدی جلوگیری ازیک کنفرانس مطبوعاتی درجلوی مجلس وبعد ازآن کتک زدن اعضاءسندیکاهای مختلف، هنرمندان، روشنفکران و گروه های ضد نژاد پرستی بود.

سعی رسانه های مهم آلمانی در آن است که اطلاعات مربوط به اعتصاب غذا رادریونان به گوش دیگران نرسانند. ما وظیفه خود می دانیم که همبستگی خود را با این اعتصاب کنندگان اعلام کرده واخبار مربوطه را به اطلاع عموم برسانیم. 


سارا نبوی

Keine Kommentare: