Meine Blog-Liste

Sonntag, 17. März 2013

تظاهرات خودجوش برای حفظ مرکز اتونوم ها در شهر کلن



اجاره نامه ی مرکز اتونوم های شهر کلن بنابه درخواست شهرداری این شهر برای تاریخ ۳۰ یونی فسخ شد.



و اما واکنش فعالین و سازه های حمایت کننده در مقابل خیلی سریع بود. روز بعد یعنی در تاریخ ۱۴ مارس  ۲۰ نفر از فعالین به شهرداری  و بانک KölnBonner ( مالک این ساختمان ) رفتند و بعد از آن بیش از ۲۰۰ نفر در تظاهراتی خود جوش در مقابل کلیسای دم شرکت کردند. با صدای بلند و به همراهی آتش بازی معترضان با شعارهای " هیچ روزی بدون مراکز اتونومی " ، " نه خدا، نه دولت، نه اجاره نامه " و یا " نه به اجاره ، اجاره نامه ها را در توالت بیاندازید، خانه ها را تصرف کنید "  و اعلام شد که این ساختمان داوطلبانه تخلیه نخواهد شد.


شما ما را اخراج می کنید، ما شما را ! 

تظاهرکنندگان بدون هیچ مشکلی به طرف Rudolfplatz  راهپیمایی کرده و در این محل بدلیل حضور پلیس بدون بازداشت تظاهرکنندگان با کمال آرامش پراکنده شدند ( البته پلیس بدش نمی آمد چند نفری را با خود ببرد ولی تظاهرکنندگان آنقدر سریع پراکنده شدند که خوشبختانه دستشان به کسی نرسید). این تظاهرات حدود یکساعت بدون هیچ مزاحمتی انجام شد.




چند ساعت بعد هم فعالین در این مرکز به شهردار و شهرداری اعلام کردند که ما به شما اجازه نمی دهیم که این ساختمان را بگیرید، ما هرجایی را که احتیاج داشته باشیم به تصرف خود در می آوریم. ما از شما میخواهیم که تخلیه این مکان را فراموش کرده و از خشونت ممناعت کنید تا فضایی برای خودمختاری شهروندان وجود داشته باشد. 


برای دیدن عکس های بیشتر اینجا کلیک کنید.


گزارش از سارا نبوی

Keine Kommentare: