Meine Blog-Liste

Donnerstag, 24. Januar 2013

تظاهرت رقص در شهر بن


Liz Mobi Clip 26.1.2013


فقط  اشغال کردن مساکین، کافی نیست!

ما نیاز به مکان های جدیدی داریم که آزادانه و بدون محدودیت های اجتماعی زندگی و فعالیت کنیم. ما می خواهیم اشکال عقب افتاده سیاست های دولتی  را درهم شکسته و روندی نوین جایگزین آن کنیم بطوری که هر کسی بتواند در آن شرکت کند. چیزهایی را که ما هر روزه در شهر بن تجربه می کنیم متناسب با زندگی روزمره مان نمی بینیم.

سیاست های مربوط به واحد های مسکونی و فرهنگی تبدیل به تجارت شده و روزبروز کرایه خانه ها گران تر میشود و در مخارج تامین استخرها، سالن های تاتر و ساختن کودکستان ها صرفه جویی میکنند. از طرفی هتل ساخته و شهرداری برای خود نمایی مبالغ هنگفتی در پروژه های پرستیژ  سرمایه گذاری می کند. برای ساختن مکانهای تجاری، نیازهای انسانها برای یک زندگی بهتر و آزادانه ندیده گرفته میشود.

ما به مکان هایی احتیاج داریم که فراهم آوردن امکانات در آنجا جدا از مسایل مالی باشد، هرکسی بتواند از آن استفاده کرده و در شکل دادن به آن سهم داشته باشد.

ما میخواهیم در این مکان ها فرهنگ و هنر به شکل آزاد و فعالیت های سیاسی امکان پذیر باشد، مکان هایی که برای نمایش فیلم، محافل کتاب خوانی، بحث و گفتگو، کنسرت و پارتی استفاده میشود.

ما میخواهیم که انسانها فرهنگ و سیاست را بخشی از زندگی روزمره خود ببینند و نه اینکه آن را بدست کسانی بسپارند که خود را برتر دانسته و ما را فقط در حد یک مصرف کننده و یا نیروی کار می بینند.

ما با اهدافمان فقط بعنوان مطالبه به خیابانها نمی رویم بلکه میخواهیم آنرا با یک عمل مستقیم جایگزین کنیم. به همین دلیل این اطاق های خالی را که  مطلق به دانشگاه شهر بن است، در خیابان Meckenheimer Allee 160 اشغال کردیم.

اشغال این ساختمان برای ما تجربه ای موفقیت آمیز بود و نشان داد که ما با ایده هایمان تنها نیستیم چرا که طی ۱۹ ساعت که ما در این ساختمان بودیم، صدها نفر به ما پیوسته و حمایت خود را اعلام کردند.

جای بسی تاسف است که عکس العمل  مقامات دولتی و دانشگاهی بجای اینکه با ما تماس گرفته و گفتگو کنند، در نیمه شب با پلیس فدرال و سگهای هارش ما را مورد تهدید قرار می دهند.

مقامات دانشگاهی سوال سیاسی ما را در مورد یک فضای آزاد ندیده گرفته و بجای آن مسئله مالکیت را مطرح می کنند.
این درست نیست که رابطه مالکیت در تمامی جنبه های زندگی در جامعه نقش تعیین کننده را دارد. این برای ما یک مسئله سیاسی است و ربطی به قانون کیفری ندارد.
درضمن  به این ساختمان توسط پلیس در تاریخ ۶ ژانویه حمله شد و فعالین مجبور به ترک آن شدند.

ما در چهارچوب تظاهراتی آزاد و رقص می خواهیم خلاقیت و انرژی خود را نشان داده و فضایی برای ارائه تنوع و منحصر به فرد ایجاد کنیم.

برای اینکه این تظاهرات یک رویداد دیدنی و رنگارنگ شود، از شما دعوت می کنیم که با لباسهای بنفش و سبز در این تظاهرات شرکت کنید.  در حین تظاهرات علاوه بر موزیک فعالیت های خلاقانه دیگری نیز وجود دارد، بطور مثال ( کالسکه و دوچرخه سواری، اسکیت و غیره ).

در فضایی آزاد که بطور موقت در مرکز شهر ایجاد میشود، عاری از هرگونه تبعیض و سلسله مراتب میتوانیم با هم تفریح کرده و در حین حال خواسته های سیاسی خود را مطرح کنیم.

شهر مال ماست و ما آن را تصرف می کنیم.

برای آزادی! برای زندگی!



am 26.01.2013
 um 15 Uhr
Münsterplatz in Bonn





AZ Köln Nachttanzdemo 2.2.2013


در ضمن در شهر کلن نیز تظاهراتی با عنوان Nachttanzdemo در تاریخ دوم فوریه در ساعت ۴ بعدازظهر در محل ایستگاه مرکزی قطار(HBf)انجام میشود.



ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: