Meine Blog-Liste

Freitag, 25. Januar 2013

دومین سالگرد انقلاب در مصر با شکوه تمام برگزار شد



 آخرین خبرها از مصر:
 
در تاریخ ۲۵ ژانویه، حول وحوش بعدازظهر صد ها نفر تظاهر کننده در شهر اسکندریه با پلیس درگیر شدند.


در آنجا وضعیت همچنان  تشدید شده و احتمال حمله به مجلس داده میشود. فعالین می گویند اولین کاری که می کنیم، عکس های کشته شدگان انقلاب را بر روی درو دیوارهای این ساختمان آویزان می کنیم. حدود ساعت ۵ بعد ازظهر قرار است از طرف گروه های اپوزیسیون مصاحبه ی مطبوعاتی در مورد کشته شدن دو تظاهر کننده به ضرب گلوله ی پلیس داده شود.
"گروه بلوک سیاه " که در حال حاضر در مصر حسابی اسم بدر کرده و رسانه های گروهی هم در مورد آنها گزارش های وسیعی داده اند. در یکشنبه گذشته این گروه به سالن دادگاهی در شهر اسکندریه حمله کرد.  قرار بود در این دادگاه ماموران امنیتی که در طی انقلاب دست به کشتار شهروندان  زده بودند، محاکمه شوند ولی در این روز این محاکمه کنسل شد. 

در حین اینکه بیش از هزاران نفر در شهر تظاهرات می کردند، در مقابل مقر پلیس به نام  Al-Manshiaصدها نفر اجتماع کرده و به پلیس بد وبیراه می گفتند. از هردو طرف سنگ هایی بود که پرتاب می شد. پلیس شروع به  شلیک هوایی کرد تا جلوی حجوم تظاهر کنندگان را به مقر پلیس بگیرد.

در هنگامی که  تظاهرکنندگان از صبح امروز به طرف میدان تحریر حرکت می کردند، عده ای هم در خیابانی که منتهی به میدان تحریر میشود در نزدیکی پل بتنی با پلیس مبارزه می کردند. سنگ ها و کوکتل مولوتفی هایی بود که به طرف پلیس پرتاب می شد.

گروهی از تظاهر کنندگان در شهر قاهره توسط عده ای از پشت بام یک هتل با سنگ و شیشه مورد حمله قرار گرفتند. فعالین برادران اخوان مسلمین را مسول این عمل می دانند. به همین دلیل بیش از صد نفر از صف این تظاهر کنندگان جدا شده و به طرف دفتر اخوان مسلمین حرکت میکنند که در آنجا به رگبار گلوله بسته میشوند.

در شهر اسماعیلیه شهروندان به دفتر اخوان مسلمین حمله کرده و آنجا را به آتش کشیدند.

عده ای از طرفدران متعصب تیم فوتبال در ظرف چند روز گذشته بندر سعید را اشغال کردند، در همین روز این عده به همراهی هزاران نفر دست به تظاهرت زدند.

گزارش هایی حاکی از تمرکز نیروهای ارتشی در خیابان های قاهره داده میشود. ارتش طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام میکند که قصد ندارد علیه نیروهای غیر نظامی عمل کند و آنها فقط بعنوان یک عملیات روتین آنجا هستند. 


در اوایل شب "گروه بلوک سیاه" تهدیدش را عملی و به طرف کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند . آنها می خواهند از سیم های خاردار رد شده و به داخل کاخ بروند و پلیس هم با گاز اشگ آور تلاش می کند که جلوی آنان را بگیرد. 

 حدود های شب در شهر الشرقیه صد ها نفر به طرف دفتر خصوصی مرسی رفته و به مامورانی که در آنجا مستقر شده اند، با سنگ و کوکتل مولوتوف حمله کردند.



ترجمه از سارا نبوی

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

selam sara jan merci xili ali bod ,,beleck bolock,, men fekr mikonam bayet jaleb bashed omid varam der ayende az in insan ha pishter der emal ma ra ba xod ashena kone.-sepas mesoud

اخبار آنارشیستی hat gesagt…

سلام مسعود جان

ممنون از توجهت و این خیلی خوب است که بدانیم جه کسانی و چرا خود را آنارشیست می خوانند.
سارا