Meine Blog-Liste

Montag, 22. Oktober 2012

در اعتصابات اخیر یونان یک نفر کشته، ۴ نفر زخمی و ۵۰ نفر دستگیر شدند




این دومین اعتصابات سراسری در یونان است که بر علیه تروریسم دولتی انجام میشود.  کاهش خدمات دولتی و افزایش قیمتها باعث فقر گسترده درتمامی کشور شده است.  در ظرف سه هفته گذشته از آغاز اعتصابات پلیس سعی بر آن دارد که شهروندان را از منطقه Syntagma با بکار بردن مواد شیمیایی دور کند. در این در گیری ها یکی از کارگران سابق کشتی سازی که ۶۵ سال داشت، بشدت مجروح و در راه بطرف بیمارستان در گذشت، ۵۰ نفر بازداشت و ۴ نفر بشکل وحشیانه ای مجروح شدند.

در ساعت ۱۱:۳۰ در جزیره کوچک  Lefkada : 
۲۵۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان در تظاهرات شرکت کردند. در این روز دانش آموزان تصمیم گرفتند بجای اینکه به مدرسه بروند در بلوک خود در این تظاهرات شرکت کنند.

۱۱:۵۰ در مرکز شهر آتن صدها نفر از شهروندان  در خیابان  Patission خود را برای تظاهرات آماده میکنند، راه پیمایی از میدان Syntagma  آغاز میشود. در تمامی خیابانها پلیس ضد شورش مستقر شده است.

 Thessaloniki: بلوک استالینیستهای  PALME مثل همیشه خودش را از دیگر تظاهرکنندگان جدا و راه خود را میرود.

 کارگران کارخانه معدن  Viomichaniki Metalleutiki ازشهرThessaloniki  هم برای امروز (۱۵ اکتبر) دعوت به راه پیمایی کرده اند. این کارگران در اعتصاب بسر میبرند.

ساعت ۱۲ در شهر آتن استالینیستهای PAME با بلوکشان به طرف مرکز شهر راه پیمایی کرده و بعد به خانه هایشان برمی گردنند.

در شهرKorinth: بیش از ۲۵۰ نفر در تظاهرات شرکت میکنند.

۱۲:۱۵ Komotini در شمال یونان: بدلیل تظاهرتها تمام مغازه ها بسته اند.

۱۲:۳۰ Ioannina : بیش از ۶۰۰۰ نفر در تظاهرات شرکت میکنند.

۱۲:۴۵ در شهر آتن هزارها شهروند در تظاهرات شرکت کرده اند علی رغم این تعدادشان کمتر از ۲۶ سپتامبر رقم زده شده است. بلوک آنارشیستها و ضد اقتدارگراها در میدان Omonia   و خیابان Stadiou  راه پیمایی میکنند.

 بلوک آنارشیستها Patras

۱۲:۵۰ جزیرهLesvos:  در شهر Mytilini  بیش از ۸۰۰ تن از اعتصاب کنندگان در راه پیمایی از طرف اتحادیه های کارگری شرکت میکنند در حالی کهPAME  در حال بسیج ۲۵۰ نفر از استالینیستها برای راه پیمایی است.

۱۳:۵۰ از آتن گزارش از دستگیری ها داده میشود.

۱۳:۲۰ در حالی که پلیس ضد شورش تیم های خودش را در جلوی هتل Grande مستقر و خیابان Vasileos Georgiou را مسدود میکند، تظاهرکنندگان فریاد می زنند " پلیس خونخوار " در همین حین پلیس بطرف تظاهرکنندگان گازاشگ آور و نارنجک می اندازد تا آنها را متفرق کند. تظاهرکنندگان هم به شکل های گوناگون عکس العمل نشان می دهند.

۱۳:۴۰ در همین موقع روبروی هتل درگیری ها به اوج خود میرسد.
در سر خیابان Vasileos Georgiou  و Amalias Allee  تظاهرکنندگان گروهی از نئو فاشیستها را می بینند.
در میدان Syntagma  پلیس راه را بر تیم کمک های اولیه مسدود میکند. در اثر گاز اشگ آورها جو خفقان آور میشود.

۱۳:۵۰ تظاهرکنندگان توسط پلیس به طرف بالای میدان Syntagma رانده می شوند.

۱در ساعت ۱۴ یکی از نئو فاشیستها در میدان Syntagma از طرف تظاهرکنندگان مورد حمله قرار گرفته و تی شرتش که نمادفاشیستی بر رویش چاپ شده را بر تنش پاره پاره مکنند.


ترجمه از سارا نبوی
 

Keine Kommentare: