Meine Blog-Liste

Montag, 28. Mai 2012

دولت آلمان و صنایع نظامی آن را افشا کنیم



جمعی از هنرمندان گرد هم آمده و کمپینی با نام "مرکز سیاسی زیبایی" تشکیل داده اند. این کمپین یکی از بهترین و رادیکال ترین مبارزات را بر علیه صنایع نظامی آلمان  آغاز کرده است.  آنها مبلغ 25.000 یورو برای خرید اطلاعاتی که منجر به محکومیت صاحبان شرکتهای تانک Krauss-Maffei-Wegmann بشود، تائین کرده اند. اما در اینجا موضوع بر سر محکومیت صادراتهای غیر قانونی و یا نقص قوانین مربوط به کنترل تسلیحات نیست، بلکه خیلی چیزهای دیگری را هم دربر می گیرد. دولت آلمان با قوانینش نمیخواهد  که بر علیه این شرکتها کاری بکند، بلکه آنها از طرف دولت حتی حمایت میشوند. از طریق قانون می بایست مالکین این شرکتها را به دلیل پرداخت نکردن مالیات، فساد یا جرائمی مشابه به زندان انداخت. 


این هنرمندان وب سایتی را به نام                                                                                  http://25000-euro.de/der-panzerdeal درست کرده اند. در این صفحه میتوانید اطلاعات لازم را بخوانید. خانواده هایی مثل خانواده Bode و یا خانواده von Braunbehrens ، خانواده هایی سنتی  که خود را زیر ماسک شهروند سربه زیر پنهان کرده و نان روزمره شان را از طریق معاملات اسلحه تامین می کنند و هر دو خانواده در دنیا به همین دلیل معروف هستند.

معاملات اسلحه در پشت درهای بسته و بطور مخفیانه انجام میشود و نه با مناظره در ملع عام. به همین دلیل این کمپین میخواهد از این طریق تولیدکنندگان اسلحه و تانک را افشا کرده و به آنها مسئولیت اخلاقیشان را یادآوری کند.

خواسته های کمیپین نه تنها متوقف کردن فوری فروش 270 تانک      High-Tech-Panzern به عربستان سعودی است بلکه خواستار محدود کردن کل صادرات تسلیحاتی به تمام دنیا میباشند.  

یکی از موارد مهمی که برسرش بحث و گفتگو میشود، فروش 270 لئوپارد  تانکهای مدل 2a7+ – Panzern به عربستان سعودی است.این تانکهای مدل جدید بطور خاص برای استفاده در شهرها ساخته شده اند و برای سرکوب قیامهای مردمی مناسب هستند.

بخصوص در حال حاضر که در مناطق عربی شهروندان برای رسیدن به دموکراسی در خیابانها حضور پیدا کرده و مبارزه می کنند، با فروش این تانکها و استفاده آن از طریق دولتمندان این کشورها میخواهند ضربه به این جنبشها بزنند. 

عربستان سعودی یکی از استبدادی ترین رژیم ها را دارد و به کشورهایی مثل بحرین کمک کرده تا  جنبشهای مردمی را سرکوب کنند. 

برای حمایت کمپین میتوانید از طریق میل با آنها تماس بگیرید. 

http://de.indymedia.org/2012/05/330498.shtml 

ترجمه از سارا نبوی 

Keine Kommentare: