Meine Blog-Liste

Donnerstag, 3. Mai 2012

اول ماه می در برلین

مبارزه طبقاتی، آزادی بدون انقلاب وجود ندارد!
 امسال در برلین بیش از 20000 نفر در تظاهرات روز کارگر شرکت کرده اند. این تظاهراتها از صبح به شکلها پراکنده و در وحله اول بصورت اعلام نشده و به شکل گروه های کوچک انجام شده است. این روز، روز مبارزه ماست و به همین خاطر نماینگر حرکتها و اقدامات مبارزاتی ما بوده است. امسال تعداد تظاهرکنندگان به شکل چشمگیری افزایش یافته بود اما این  نشانه آن نیست  که شرکت کنندگان با آگاهی ،هشیاری و یا چشم اندازی روشن از  مبارزه شان در اینجا شرکت کرده اند.
4000 نفر درتظاهرات شب قبل  از اول ماه در برلین زیر پوشش شعارهای مثل بگیر هر چی که میتواند به تو تعلق داشته باشد و یا ضد نژاد پرستی و محرومیت های اجتماعی شرکت کردند.

روز اول ماه مه در همه جای آلمان با شرکت سندیکاهای ضد کارگری DGB  شروع شد. برای اینکه خواهر وبرادرانمان یعنی روسای سندیکاها با  شعارهای دروغینشان تنها نمانند، ما هم سعی کردیم که مواضع ضد سرمایه داری این روز را روشن کنیم. به همین دلیل برای این روز اتحادی از گروه های چپ، فعالین اتحادیه و اپوزیتسیون ( که ما بودیم ) زیر پوشش" باهم و مصمم ضد سرمایه داری" تشکیل شد. علی رغم  گروه های بالا، گروه های مختلفی از ترکیه مانند: ATIF و Halk Cephesi همینطور گروهی از آنارشوسندیکالیست ها با نام FAU  در برلین جزو برگزارکنندگان بودند. ما توانستیم در این روز مواضع خودمان را در قبال مواضع خیانتکارانه DGB و رابطه اش با سرمایه داری روشن کنیم.

در ساعت1 بعدازظهر در  خیابان Neuköllner Schillerkiez تظاهرتی خود بخودی با شرکت 20 نفر و با شعار                                                                                      "My neighborhood, my block - Rent Stop"، اول ماه می، خیابان ها را خالی کنید،  زنده باد همبستگی بین المللی، "پشت سر هر جنگ و بحران، سرمایه داری است و مبارزه برای آزادی، مبارزه ای بین المللی است"  انجام گرفت. 

غروب دوباره در منطقه  Kreuzberg تظاهرات دیگری با شعار " من دیگه از اجاره خانه ی بالا جانم به لبم رسیده" انجام شد.
در این تظاهرات 900 نفر شرکت کردند که از هر دو طرف توسط پلیس همراهی شدند. 

بعد با یک ساعت ونیم تاخیر بالاخره انقلاب ساعت 6 بعدازظهر تحت عنوان " برای انقلاب اجتماعی فشار افزایش پیدا میکند" آغاز گشت. 20000 نفر (همراه با کامیونهایی که حامل بلندگو بودند، بلوکها و پلاکارد، در اینجا ترقه وفشفه و یا شکستن شیشه چند پمپ بنزین و یا بانک را فراموش نکنیم )  به خیابانها آمدند تا روز اول ماه می را در برلین برگزار کنند. اما بعد از مدت کوتاهی پلیس هایی که تمام روز را در خیابانها انتظار کشیده بودند، با خشونت تمام به تظاهرکنندگان حمله ور شدند. تعداد زیادی از تظاهرکنندگان زخمی و دستگیر شدند. از طرفی هم رسانه های گروهی دولتی مثل همیشه با دروغ و افترا گزارشهایشان را تهیه کردند. اما موفقیت ما در این بود که تعداد زیادی در این روز در تظاهرات شرکت کردند.
برای دیدن عکسهای تظاهرات اول ماه مه در برلین اینجا کلیک کنید.

فیلمهای بیشتر:


ترجمه از سارا نبوی 

1 Kommentar:

RosaArchiv hat gesagt…

ای ول
سارا جان ترکوندی
داشتم میخواندم اخبار برلین را و سفارش ترجمه بدم.
دیدم چه عالی اخبار را انتقال دادی
ممنون ازت
با عشق و همبستگی
رزا