Meine Blog-Liste

Samstag, 4. Mai 2013

هیچ روزی بدون مرکز اتونوم ها








 شعارها:
 از تخلیه خانه ها جلوگیری کنیم، اجاره نامه ها را در توالت بیندازیم، خانه ها را اشغال کنیم
زندان ها را خالی کنید و نه خانه ها را!

کلبه ها را بگیر، قصرها را برای همه!



همانطوری که قبلا هم برایتان گزارش دادم مرکز اتونوم ها می بایست برای تاریخ ۳۰ یونی تخلیه شود. " اتونوم ها و حامیانشان می گویند " اما ما نخواهیم گذاشت که به همین راحتی و سادگی ما را بیرون کنند. 

بنابراین یکشب قبل از اول ماه مه یعنی در تاریخ ۳۰ آوریل تظاهراتی سازماندهی شد. شروع تظاهرات در روبروی سازمان غذاخوری دانشگاه کلن در ساعت ۹ شب بود. بیش از ۳۵۰-۴۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت و از خیابان های مرکزی شهر کلن به طرف دفتر سوسیال دمکرات ها حرکت کردند. تمامی مدت خیابان مملو از پلیس و نیروهای امنیتی بود. و فراموش نشود که عکس برداری و فیلم برداری از همه ی تظاهرات ها توسط پلیس صورت می گیرد. 

پلیس قبل از دفتر سوسیال دمکرات ها خیابان را مسدود کرده تا تظاهرکنندگان نتوانند به راه خود ادامه داده و در مقابل این دفتر تجمع کنند. بنابراین قسمت اول تظاهرات در اینجا به اتمام رسید ولی قسمت دوم در منطقه دیگری به شکل تظاهرات خودجوش در ساعت ۱۰:۳۰ ادامه پیدا کرد که با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر بود. فعالین به بانک Sparkasse köln - Bonn  حمله و چند دستگاه خودپرداز را درب و داغان کردند. همانطور که قبلا هم برایتان نوشتم، حکم تخلیه به درخواست این بانک صادر شده است.

مدت زیادی نگدشته بود که تظاهرات توسط دو ماشین گشت پلیس که بطور اتقاقی از این خیابان عبور می کردند، به انتهای خود رسید. تظاهرکنندگان بعد از دیدن پلیس به خیابان های اطراف گریختند و متاسفانه سه نفر دستگیر شدند که به مدت یک ساعت آنها بالاجبار با دستبند برروی زمین دراز کشیده تا به مقر پلیس در منطقه کالک شهر کلن منتقل شوند.

در همین حین سریع بیش از ۲۰ نفر در جلوی زندان تجمع کرده، (چای و غذا مثل همیشه سریع سازماندهی شد) و منتظر شدند تا رفقای دستگیر شده در صبح زود آزاد گشتند. پلیس هم مثل همیشه بیکار ننشسته و با تحریک و کنترل کارت شناسایی رفقا را آزار و اذیت کرد. 

اما ما به آنها نشان دادیم که به همین سادگی به هدف خود نخواهند رسید.


گزارش سارا نبوی

Keine Kommentare: