Meine Blog-Liste

Donnerstag, 2. Mai 2013

اول ماه مه در شهر برلین






بیش از ۲۰ هزار نفر در تظاهرات اول ماه مه در شهر برلین شرکت کردند. در کنار تظاهرکنندگان یک ارتش پلیس هم با وقاحت و خشونت تمام، تظاهرکنندگان را تمام وقت همراهی کرد. 
ما به خیابان های آمدیم تا صدای اعتراض خود را برعلیه سرمایه داری، جنگ و بحران ها به تمامی دنیا برسانیم. 

تظاهرات امسال همراه با احساسات عمیق مردم در حمایت با رفقای یونانی و با موزیک پارتیزانی „Bella Ciao“ همراه بود. تظاهرکنندگان از خیابان های نزدیک دفتر کمسیون اروپایی و دروازه براندنبورگ عبور کردند.  


گروهی از فعالان اتحادیه ها و فعالان چپ یونانی هم در این روز در تظاهرات برلین شرکت کردند. آنها در انتها از حمایت شهروندان در شهر برلین تشکر کرده و اعلام کردن که میخواهند مبارزه ای مشترک را فراتر از مرزها برعلیه  تاثیرات سیاست های دولت مرکل در رابطه با بحران های اقتصادی به پیش ببرند.

شرکت کنندگان: فعالین یونانی، بلوک جوانان از سازمان جوانان چپ و بلوک کمپین „Fight Racism Now“ که برای حمایت از مبارزات پناهجویان فعالیت می کند، بلوک مستاجرها و Bloccupy پلت فرم از شهر برلین،اتحادیه های کارگری چپ و گروه های کمونیست،اتونوم های نقاب پوش  و طرفداران سازمان های انقلابی کردستان  و ترک در کنار هم در این تظاهرات شرکت داشتند.

موضوع سخنرانی ها: تاریخچه ی اول ماه مه،NSU، پیام های صوتی و تلفنی از طرف زندانیان سیاسی از سراسر جهان مانند: ابوجمال، عبدالله اوجالان و همسر Nezif Eski که   بیش از ۵۱ روز است که در زندان  ترکیه بر علیه رفتارهای غیر انسانی  دست به اعتصاب غذا زده است.

طبق گزارشی از شاهدان عینی در منطقه  Kreuzberg ، در انتهای تظاهرات پلیس چندین بار به شهروندان حمله کرده و تعدای مجروح و دستگیر شده اند. و همینطور در am Kottbusser Tor هم درگیریهایی مابین پلیس و تظاهرکنندگان دیده شده که آمار دقیقی از مجروحین و یا دستگیرشدگان در دست نیست. در حین درگیری ها ساکنین منطقه  Neuköllner    هم فرصت را غنیمت شمرده و به فروشگاه H&M رفته "تا کمی به سبک پرولتری" خرید کنند. 
 
برای دیدن عکس های بیشتر به آدرس های زیر مراجعه کنید.






خلاصه ای ترجمه شده از سارا نبوی

Keine Kommentare: