Meine Blog-Liste

Mittwoch, 26. Dezember 2012

ایوا انسلر و فراخوان شادی و رقص در اماکن عمومی

One Billion Rising یک کمپین جهانی زنان برای زنان است. این  کمپین در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۲  توسط هنرمند و فمینیست نیویورکی ایوا انسلر آغاز شد و خواستار پایان دادن به خشونت علیه زنان و برابری جنسیتی است.
 
در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ که روز عشق (والنتین) است، فراخوانی از طرف کمپین اعتراضی زنان داده شده است که تمامی زنان را از سراسر جهان دعوت به  اعتصاب و تظاهرات میکند. در این فراخوان تمامی زنان دعوت به رقص در اماکن عمومی بجای  کارکردن چه در خانه و یا کسب و کارشان شده اند.
این روز، روز پانزدهمین سالگرد "روز واژن " است. رقم یک میلیارد از این واقعیت نشعت گرفته که طبق آماری رسمی بیش از یک میلیارد زن قربانی خشونت های جنسی در سطح جهان قرار گرفته اند.
 
بعد از انتشار تک گوی های واژن، بحثی توسط سیاستمدار آمریکایی از حزب جمهوری خواه ها به نام Todd Akin در ماه آگوست ۲۰۱۲ با عنوان " تجاوز به عنف مشروع " ( مشروعیت به تجاوز جنسی ) شروع شد که ایوا انسلر با نامه ای سرگشاده به آن پاسخ داد و این بحث یکی  از دلایلی بود برای دادن این فراخوان.

 تا تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۲ ، ۱۶۰ کشور اعلام کردند که در این روز در این اکسیون شرکت خواهند کرد اما در این میان ۵۰۰۰ سازمان به این کمپین ملحق شدند. لیست حمایت کنندگان از این فراخوان بسیار گسترده است از جمله دالایی لاما، فعالین،  هنرمندان و هنرپیشه هایی مانند جین فوندا، روزاریو داوسون، رابرت ردفورد و نیز سیاستمدارانی مانند استلا کریسی.
   
در این همین رابطه:



سارا نبوی

Keine Kommentare: