Meine Blog-Liste

Samstag, 25. Juni 2011

جستجوی خانه های فعالین " حفاظت از حیوانات "و بازداشت آنها در اسپانیا



بعد از اینکه پلیس تظاهرکنندگان صلح آمیز را در خیابانها مورد ضرب و شتم قرار داد سپس در تاریخ 22 ژوئن 2011 شروع به  تجسس منازل پرداخته  و تعدادی از فعالین مبارز" حفاظت از حیوانات "را بازداشت کرده اند. بنابر اطلاعات اولیه کسانی که دستگیر شده اند از فعالین دو گروه Igualdad و Equanima هستند.

دستور این بازداشتها توسط قاضی دادگاه منطقه Santiago de Compostela در شهر Galizien  صادر شده است.این گروه ها هر دو برای "حفاظت از حیوانات" مبارزه می کنند. اطلاعات دقیقی در دست نیست که آیا 11 یا 12 نفر دستگیر شده اند. دلایلی که از سوی مقامات برای این دستگیریها نام برده شده است مربوط به چهارسال پیش است. مقامات مربوطه میگویند که فعالین در جاهای مختلف حدود 20.000 سمور را از تله  و محلهای تولید پوست خز آزاد کرده اند، بنابراین این سازمانها برای ناآرامی در جامعه فعالیت میکنند. رسانه های گروهی اعلام کردند که تجسس منازل و دستگیریها توسط واحد های پلیس نقاب دار و مسلح انجام گرفته است.
بیانیه ای از طرف این دو گروه بیرون داده شده است که در آن اعلام کرده اند، در رابطه با آزاد کردن حیوانات پلیس نمیتواند شخص خاصی را شناسایی کند. در اینجا مقامات میخواهند که این جنبش را که برای" حفاظت از حیوانات "مبارزه میکند سرکوب کرده و به سکوت وادار کند. این حملات از طرف پلیس در گذشته چند بار در دیگر کشورهای اروپایی و حتی در آمریکا به منظور سرکوب انجام شده است. آنها در بیانیه خود اعلام میکنند که کار آنها عمدتا" تبلیغ وافشاگری در مورد وضعیت زندگی و اشکال بهره برداری از حیوانات است و اینکه هر ساله کارخانه های صنعتی پوست خز اسپانیایی بیش از 300.000 حیوان را برای مقاصد خودشان قتل عام میکنند ولی در بیانیه هیچ اشاره ای در مورد آزادکردن حیوانات از محل های ذکرشده نشده است.  این دو گروه اعلام کرده اند که در تاریخ 24 ژوئن تجمعاتی برای همبستگی در مقابل سفارت و کنسولگری اسپانیا در مرکز شهر سازماندهی کرده اند . در ضمن قرار است که سایتی برای همبستگی درست شود.

 این دستگیریها نشان دهنده حملاتی است که شرکتهای تولید خز به فعالین "حفاظت از حیوانات" می کنند و دلیلش این است که فعالین  اعمال غیر انسانی این شرکتها را افشا میکنند. آنها نشان می دهند که چطور حیوانات زندانی، اعضای بدنشان قطع شده ویا توسط گاز به قتل رسانده میشوند. این دو گروه فعالیتهایشان خشونت آمیز نیست بلکه تلاش می کنند که عموم را از حقوق حیوانات و عواقب ناشی از مصرف محصولات حیوانی آگاه کنند و خواستار محصولاتی هستند که این محصولات حیوانی را جایگزین کنند.
از طرفی دیگر با اینکه این گروه ها در رابطه با آزاد سازی حیواناتی دخالت نداشتند ولی آن را هم رد نمی کنند. آنها از همه حیوانات دفاع کرده و کار شرکتهای تولید پوست خز را محکوم می کنند و می گویند هیچ حیوانی نباید در این محلهای تولید پوست خز زندگی کرده و بعدا" هم کشته شود. با توجه به اینکه مقامات مسئول نمیتوانند شخص خاصی را برای آزاد سازی حیوانات در گذشته نام ببرند سعی میکنند با بازداشتهای اعضا این گروه ها جو مسمومی بر ضد فعالین "حفاظت از حیوانات" در اسپانیا ایجاد کنند همانطور که در کشورهای دیگر اروپایی نیز چنین کرده اند. لابی گراهای  استثمار حیوانات و شرکتهای قدرتمند چند ملیتی در اسپانیا میخواهند جلوی فعالیت جنبش "حفاظت از حیوانات" را بگیرند و این آغازی برای سرکوب فعالین می باشد.


ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: