Meine Blog-Liste

Donnerstag, 9. Juni 2011

تجربیات آنارشیستها در تظاهرات اعتراضی اسپانیا در میدان باریوس



 
دیروز در شهرهای Madrid  و  Barcelona اعلام شد که دیگر در میدان „Puerto de Sol“ و محل های دیگرتجمعی برای اشغال ایجاد نخواهد شد اما فقط عده ای  با این تصمیم موافق بودند و عده ای مخالف این تصمیم بودند و در آینده هم خواهند بود. اما این تصمیم گیریها نه تنها پایان مبارزه ما معنی نمیشود بلکه تازه شروع آن را اعلام میکند.
من گمان می کنم که ما جهشی بزرگ به طرف جلو برداشته ایم واین را زمان به ما نشان خواهد داد. اکنون ما در مبارزات همسایگانمان شرکت کرده، با سازمانهای رادیکال، گروه هایی که از قبل وجود داشته و یا با ارتباط هایی که جدیدا" برقرار کرده ایم، مبارزه مان را ادامه خواهیم داد. ما هم اکنون خود در حول وحوشمان علی رغم جو غیر دمکراتی شبکه های اجتماعی بوجود آورده ایم که برای قدمهای بدی تعیین کننده می باشد.
 اگر ما بتوانیم ایده های آنارشیستی را همچنان صادقانه، متواضع و با شور وحرارت بیان کنیم، میتوانیم حتی انسانهایی را که آرام برای خود به راهشان ادامه میدهند به سوی خودمان بکشانیم.
در جامعه جبر و ارزشهای معمولی بر علیه ما کار میکنند و در بحثها ارزشهای  پوپولیستی و دمکراتها بیشتر ارج دارند ولی در مباحثات ما این ایده های آنارشیستی هستند که پیروز میشوند حداقل در آنجایی که قلب انسانها برای یک زندگی با شرافت، انسانی و آزاد می تپد.
برای ما ضروری است که در مباحث مردم عادی شرکت کنیم و نگذاریم که بحثها از طریق کانالهای رسمی دولتی کنترل شوند.
 آنارشیستها چه در مادرید و چه در شهرهای دیگر در تظاهراتها شرکت کردند. دراینجا میتوانید 30 صفحه گزارش از طرف دوستان libertärer از شهر Barcelona، Madrid و Sevilla به زبان انگلیسی بخوانید.

ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: