Meine Blog-Liste

Donnerstag, 23. Juni 2011

تظاهراتهای گسترده در اسپانیا،127 بازداشت در فرانسه

در تاریخ 19 ژوئن تظاهراتهای گسترده ای در تمام نقاط اسپانیا بر علیه وضعیت اسفناک اقتصاد امپریالیستی و استثماری انجام گرفت. در همه جا مردم در مقابله با این سیاستهای خانه خراب کننده، اعتراض کرده و خشم خود را نسبت به این سیاستها نشان دادند.

در رسانه های گروهی اسپانیا حتی یک گزارش قابل توجه به چشم نمی خورد، گزارشی که حامل خبرهای مربوط به این جنبش مردمی می توانست باشد. در این جنبش حداقل 200.000 نفر شرکت کردند، سازماندهی این حرکتها به شکل تظاهرات و یا  از طرف Indignados (1) به شکل کمپ های شبانه روزی بود.

متاسفانه آمار دقیقی در دست نیست، برآوردهایی که بیرون داده شده فقط از طریق اطلاعاتی است که ما از اینترنت بدست آورده ایم. تا چه حد این آمارهای داده شده با هم اختلاف دارند، میتوان بعنوان مثال از اطلاعات مربوط به  Barcelona را مشاهده کرد :

شهرداری شهر Barcelona آمار شرکت کنندگان را 76.000 نفر تخمین زده است ، روزنامه El Pais از 98.000 نفر و سازماندهندگان از رقم 260.000 نفر سخن می گویند، آنان همانهایی هستند که در مرکز شهر در روز یکشنبه به خیابانها رفته و شعارشان این بود که " خیابانها متعلق به ماست، ما برای این بحران شما پول نمی پردازیم" ما نمی خواهیم که این سیستم رفرم شود بلکه خواستار یک سیستم جدید سیاسی، اقتصادی  و اجتماعی هستیم.

در ادامه روزنامه El Pais  آماری از شرکت کنندگان در شهرهای دیگر انتشار داده است که در زیر میبینید: 

Madrid چیزی ما بین 37.000 تا 42.000 نفر، Valencia 25.000 نفر، Alicante 10.000 نفر، Castellon 4000 نفر، Galicia  16.000
نفر از Indignados و Sevilla 5000 نفر.

سازمان دهندگان اعلام کردند که از خشونت باید اجتناب کرد و حتی با دخالت مقامات غیرنظامی، شرکت کنندگان اجازه حمله نداشتند. 
Indignados حرکتهای در تاریخ 19 ژوئن را موفقیت آمیز اعلام کرده و تصمیم دارند که مبارزه خود را در تاریخ 23 ژوئن ادامه دهند.

بازداشتها در فرانسه


450 نفر در شهر پاریس که اکثر آنها دانشجویان فرانسوی و اسپانیایی بودند به همراه ملیتهای دیگر، کارگران، بازنشستگان و اتحادیه های مردمی دست به یک راه پیمایی اعتراض آمیزبدلیل وضعیت حاکم در اسپانیا زدند که این تظاهرات با اجازه پلیس بوده است. در انتهای این راه پیمایی در بعد ازظهر200 نفر در جلوی شهرداری به گروه های کوچکی تقسیم شده و به طرف Notre Dame حرکت کردند. آنها در میدانی مقابل Kathedrale تجمع کردند و این به گفته پلیس یک " تجمع غیر قانونی " بوده است به همین دلیل پلیس 127 نفر را بازداشت کرده وبرای شناسایی و انگشت نگاری بوسیله کامیونهای مزبورشان به اداره پلیس بردند. در واقع بیش از نیمی از شرکت کنندگان  فقط بدلیل حضور در این تجمع دستگیر شدند. این دستگیریها بدون درگیری ولی با خشونت و به شکل توهین آمیزی صورت گرفته است. طبق گزارشات تظاهرکنندگان صلح آمیزتظاهرات کردند وخشونتی در کار نبوده است. شعار تظاهرکنندگان مبنی بر این بوده است : مثل اسپانیا و یونان " قدرت متعلق به مردم است" این بدهی ما نیست، "ما خواهان یک دموکراسی واقعی هستیم، ما ضد سرمایه داری و  Sarkozy هستیم."


  1. Indignados نام  دیگری برای جنبش مردمی در اسپانیا است.
http://de.indymedia.org/2011/06/310308.shtml

ترجمه از سارا نبوی

Keine Kommentare: