Meine Blog-Liste

Donnerstag, 22. September 2011

چهارمین روز تظاهرتها در آمریکا

در تاریخ 17.09.2011 از شهرهای مختلف آمریکا صدها تن به به Wall Street آمده تا برضد فساد، رشوه خواری و کاهش بودجه های اجتماعی اعتراض کنند. مضمون پلاکاردها و شعارهای تظاهرکنندگان حول و حوش بحرانهای اقتصادی بوده است. آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که با برپایی آشپرخانه و حضورشان درمقابل بازار بورس New Yorker به مدت یکماه ادامه بدهند ولی با ممانعت پلیس روبرو گشتند. بنابراین اولین برنامه آنها که تبدیل Lower Manhattan به "American Tahrir Square" بود به شکست منجر شد. حرکت اشغال Wall Street تحت تأثیر انقلاب در کشورهای عربی و حرکتها در کشورهای اروپایی بوده است.

مجله آنلاین Adbusters و کلکتیو Anonymous عمدتا کار پخش خبررسانی و دعوت به تظاهرات را بعهده داشتند.

حدود 1000 نفر با کوله پشتی و کیسه خواب به Trinity Squaren که در نزدیکی Wall Street است آمده و تجمع کردند. آن‌ها به گروه‌های مختلفی تقسیم شده، عده‌ای مشغول تقسیم غذا، بعضی‌ها مشغول بحث و گفتگو و عده‌ای هم مشغول تمرین یوگا بودند. تظاهراتهای New York به طور مستقیم از طرف مادرید و پاریس پشتیبانی می شوند. عده ای هم در فرانکفورت و برلین تجمع کرده و در محل چادر زده و اعلام کردند که چند روزی میخواهند در محل ها بخوابند.

در روز دوم این اعتراضها گروه های متعددی تشکیل شد، مسئولیت یکی از این گروه ها  سازماندهی تظاهرات با دوچرخه بود.

از گفتگو ها در مجامع عمومی اینطور می‌شود فهمید که جناح رفرمیستها سعی میکند که هر جوری شده به هدف خود برسد. این جناح بر این عقیده است که میتواند با پلیس ائتلاف کند ولی از طرفی اشغال NYC توسط پلیس نشان داد که این تصور، تصوری پوچ بیشتر نیست.

در تاریخ 19.09.2011 حدود 600 نفر با برپایی آشپزخانه در Wall Street حضور پیدا کردند.

 نخست وزیر یونان آقای Papandropolis قرار بود در تاریخ 20 سپتامبربه محل بازار بورس New Yorker برود به همین مناسبت تظاهراتی برنامه‌ریزی شد.

برای 15 اکتبر در تمام اروپا تظاهرتهایی برنامه‌ریزی شده است.



 ترجمه از سارا نبوی


  

Keine Kommentare: